Gunilla har kommit...

En "fulltacknad dag" har snart gått till ända...

Vakade ju av på ondagmorronen efter att ha jobbat mina 2 första nätter efter min semester....
Hade inte tid att lägga mig när jag kom hem...
Började med att sitta vid datorn, bloggade lite.

Vi hade haft kontakt kvällen innan och hade planerat lite
vad vi skulle hinna med innan vi skulle åka till Kolsva och Lasse.





Sen var det att förbereda för  resten av dagen...
Klocka 11.48 skulle tåget anlända till järnvägsstationen  som Gunilla skulle komma med.


Här har tåget anlänt och ... jo... här kommer ju Gunilla....
Bärande sin resväska...


Tung var den.....


Vi hade bestämt att vi skulle äta lunch strax efter att tåget anlänt.
Jag planerade då att göra i ordning en pastasallad
och så skulle jag ta med papperstallrikar o dylikt så vi kunde äta ute.

Jag hade frågat Maria om jag fick visa hennes kolonistuga och det skulle jag få.
Så då åkte vi iväg till KLIPPBERGEN och kolonistugan.
där dukade vi upp medhavd matsäck och så åt vi och
 njöt av en enkel men ändå mättande lunch tillsammans..

















Vi tog även en promenad ner till ån så att Gunilla fick se vilka möjligheter finns att ta ett bad och svalka sig...
ja, vi tänkte ju inte bada,
men vi satte oss på bänken och njöt även där en stund..

När vi var nöjda med titten och maten så skulle vi åka vidare...
Vi tog då en bild av  Toalett/duschrummet..
där är det underbara rosor som blommar vid husväggen..


Vi åkte sedan en snabb runda förbi Ilones lägenhet så att Gunilla fick se även den.
Tog då samtidigt med kattmat samt katternas halsband
 som blev kvarlämnad i lägenheten när vi hämtade katterna
som Ilone skött om medan vi var på vår semester..


Efter det så åkte vi till Lasse o Kolsva...
Vi drack kaffe och åt lite bullar innan vi sedan skulle åka till Himmeta på Bokcafe...´

En bild  av Lasse o mig...


Nu har vi kommit till  BOKCAFEÉT
Vädret underbart varmt...ca 24 grader.
Gunilla bjöd oss på fikat som var mycket gott.
Vi valde lite olika saker...



Ja, här sitter Gunilla och Lasse och äter av det goda...


Jag o Gunilla..


Efter fikat så gick vi in i den gamla skolbyggnadebn som nu är BOKKAFE`´
Vi gick uppför denna gamla trätrappa..


Vi tog sedan bilder av det goda som serverades som vi fått välja vad vi ville ha..

Många läckra saker.....sånt äter man minsann INTE VARJE DAG!!!






En bild av Jesus, med ett barn vid sin sida...


Här kan vi se en del av gästerna...

Här också....


En blld av Gunilla utanför skolan/bokkaffe´t...


Här också...


Nu har vi varit hemma ett bra tag..fixat och lagat mat samt dukat..
Så sitter vi vid middagsbordet som var rätt så sent...





Ja, det var en del av dagen o kvällens händelser...
Känner jag efter ... så börjar jag känna mig trött o urblåst..
men ag ville få denhär Bloggen klar och publcera den innan jag nattar...

SOV GOTT!
Vi har härliga planer även för morrondagen...

Kommentarer
Lindis

Härliga bilder, hade fortsatt trevligt! kram

2009-07-16 @ 07:45:42 URL: http://www.metrobloggen.se/lindis78
Maria

Oj, ni hann med väldigt många saker under en enda dag. Tänk på att vara "stilla" också och lyssna innåt. Det är oftast då man finner det där inre lugnet som man ofta saknar medans man flaxar omkring. Ha en fortsatt bra dag idag.

Kram från dotra

2009-07-16 @ 08:00:58 URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Maria

Ps. Hälsa Gunilla från mig !

2009-07-16 @ 08:01:35 URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Gunilla

Vilken fantastiskt trevlig dag vi har haft tillsammans.

2009-07-16 @ 11:19:09 URL: http://margitholm.blogg.se/
roffe

Ha en skön kväll.kram

2009-07-16 @ 19:02:03 URL: http://www.metrobloggen.se/ernst

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback