Förra lördagen..

så skulle Gunilla (från Linköping) åka hem efter att vi hade fått ha henne  som gäst i 3 dygn..
Dagarna gick fort....man skulle hinna med så mycket som möjligt..

Vi hade bestämt att vi skulle åka från Kolsva klockan 9 för att hinna många saker
i Eskilstuna innan tåget skulle gå vid 14 tiden...

Vi hade packat ihop våra grejer,( jag skulle jobba 2 nätter i Eskilstuna)
skulle äta frukost, bära grejerna i bilen...
MEN VAR VAR MIN NYCKELKNIPPA???

Jag sökte o sökte   eller VI ... Allla i huset blev
involverad med att hjälpa mig att hitta nyckelknippan..
Men efter mycket sökande och tankearbete
"var kunde jag lagt dem...???"
Vi hade ju gårdsfest kvällen innan.
Jag skulle då låsa Lasses hus, men han sa att det skulle va öppet...
jag höll i nyckelknippan och var skulle jag "stoppa den"...
Satt vid matbordet i vardagsrummet på en stol..
JA, jag kunde ju lägga dem på en stol under bordsduken,
DÄR skulle ingen hitta dem.....
och nu hittade jag dem inte ens själv...
fick söka o söka ... satte mig på en stol bredvid datorn... bredvid bordet..
"NU VET JAG var jag har lagt nycklarna. Vänta ska ni få se"!!!
Lyfte upp bordsduken, drog fram stolen och där låg nyckelknippan...

När vi hade packat i våra grejer, ätit frukosten så var vi
endast 10 min "försenad" med den tid vi tänkte åka.

Gunilla o jag... äter frukost...fikar..


Gunilla o Lasse.....äter/fikar...


Så åkte vi iväg.......
När vi kom til Eskilstuna så var vårt första mål: GENSE





Vi tittade på många trevliga, fina saker. Vi köpte nåpgra saker
var och var mycket nöjda med våra köp....


SEdan bar det iväg till Radermachersmedjorna...

Det kommer senare....
Vi är ju i Kolsva.... nu 9 stycken...
vi förbereder middag... grillning...mm...mm



Kommentarer
Gunilla, Linköping

vilka fynd vi gjorde på Gense,kan verkligen rekomendera ett besök där.

2009-07-26 @ 09:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback