Besök hos Maine...

Under Norrlandssemestern så hann vi SÅ VÄLDIGT MYCKET!
Vi "for härs och tvärs"
"Åkte runt"...

När vi hade varit i Trehörningenm och hälsat på en av mina söner och övernattat hos dem
så hade vi i planeringen att stanna till på kaffe hos "min gamla arbetskamrat"
sedan 1986 när jag hade flyttat hem till Vännäs (min bardomstrakter)
och jobbade i 3 år på två olika sjukhem. Jag jobbade "natt" .
I Vännäs på sjukhemmet.Ett av de ställen som jag jobbade,
så var en av mina arbetskamrater, Maine som jag kände lite sedan tidigare.

Hennes mamma bodde i samma hus som min pappa
i många år och Maine berättade att hon då bodde
några år hos sin mamma där. Hon var då cirka 15 år...

Och nu så blev vi arbetskamrater...
Vi har haft kontakt sedan dess.
Vi har vid flera tillfällen gästat dem på kaffe/fika när vi varit 
 i trakterna under våran semester "hemma i Norrland"
Så den här gången så stannade vi till när vi var på väg till
VÄNNÄS IGEN OCH SKULLE ÖVERNATTA HOS BIRGIT O ÖSTEN, MIN SYSTER OCH SVÅGER...

Mikael, Maines man hade tyvärr börjat jobba igen efter
sin semester så honom hann vi inte träffa men Maine fick vi ju träffa i alla fall..
Här i huset på övre våningen bor de.



Här sitter vi......Maine och jag..


Lasse....


Maine och jag igen...


Vi bjöds på mycket goda smörgåsar och drack kaffe.

När vi skulle åka vidare... så kom deras "GRANNES KATT"
och naturligtvis, så tog jag fram kamaran igen...
Den blev lite rädd men en bild blev det i alla fall..


Skall berätta att Lasse och jag samt 3 par till från
Kolsva/Köping skall ju till Mallorca 1 sept i en  vecka till Allcudia
och just den veckan bla så är Mikael och Maine också i Alcudia på semester..
inte på samma hotell men..
vi kan då ses kanske vid stranden och äta tillsammans  några kvällar...

TACK MAINE FÖR SENAST!!!
Vi ses i Alcudia!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback