"Tjejträff" hos Lisbet på hennes 67 år firande

Ja nu är det natt o jag jobbar....
Vi var 5 st "tuffa tanter, tjejer som träffade i samband med Lisbets 67års dag. 2/1.  Ja det var trevligt. Som vanligt så hade Lisbet mycket gott hembakat kaffebröd. Goda kakor o bullar samt en god tårta. Och det trevligaste av allt var/är när vi pratar om "gamla minnen" tillsammans. Hur vi lärde känna varandra under 80 talet och hur vår vänskap har hållit under alla dessa år. Vi har delat både glädje och sorg. Tänk vad vänskap betyder mycket. Vi har "burit" varandra i livets med o motgångar. Många  minnen kom upp.

Sen åkte vi hem till Årbygatan  till vår lilla "övernattningslägenhet"; Lasse jag o Elvy var med oss. Då fixade jag mat, Spagetti o köttfärssås åt vi. Viktigt att äta mat också trots att vi stoppat i oss så mycket gott.

Lördageftermiddag så skall ju Lasse o jag till teatern och titta/ se Eskilstunarevyn. Lasse fick ju 2 biljetter till julklapp och får då ta med sin särbo på detta. Det  är ju inte roligt att "gå själv" och därför fick han 2 biljetter... Hoppas det blir trevligt o roligt.  Sen på kvällen tar vi Tessie o Linus,  våra katter) med oss och åker hem till Kolsva igen

Från den lilla lägenheten till det stora huset. Tänk vad man anpassar sig och det fungerar bra.

Skall försöka gå förbi hos Maria och se Sofie som har varit och klippt sig. Ilone har haft henne med sig till sin frissa och det blev tydligen mera än bara "toppning".

Ja, det händer lite hela tiden..........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback