SOVIT PÅ FÖRMIDDAGEN

Vakade  av i morse vid klockan 7.
När jag kom ut så var det snöoväder. Flingorna "föll o föll."





Det blev inte så mycket snö. men lite vitt på marken blev det i alla fall.

Sovit till 11.30. Sen lite fika; kaffe o smörgås.




Det är sådana muggar vi har och nästan "identiska mackor" men så var  det en muffins istället för kakan som finns på bilden.


Sen har vi fixat en grej... har den sista tiden känt en unken lukt i lägenheten när jag kommer in. Undrat o undrat. Är det månne golvbrunnen  eller???

I höstas så "försvann"  mattan som låg på toa golvet. "Bara borta". Hade jag tappat den i tvättstugan? Hade katterna fått/dragit in den under badkaret??  La mig   i dag på golvet och försökte kolla under badkaret: kattsand?   mattan??? eller annnat skräp??  Ja jag skall berätta: Där ser jag skympten av den blå mattan som varit borta. Försäkte "peta" fram den med en gardinkäpp. men inte gick det inte. Lasse fick ta bort badkarssidan. Och DÅ kunde jag få fram mattan. Smutsig och kanske luktade inte så gott. men tror även att golvbrunnen spred dålig lukt. Jag är ju inte hemma så ofta och då blir det inte dagliga duschar osv. Vattnet står då och börjar lukta i vattenbrunnen/låset.

Se hela bilden


Ungefär såhär såg det ut. Har spolat och duschat och haft  galltvål i avloppet. Får se om det blir bättre?


Nu har vi varit en runda på Maxi.  Handlat lite till Maria (som fortfarande är sjuk) och handlat lite till oss.


Se hela bilden




Blött o slaskigt ute. Är dyblöt om fötterna. Sockarna hänger nu  för torkning- på elementet.

Se hela bilden
Se hela bilden



Ja det var lite av "det som hänt/varit " i dag.






Kommentarer
Maria

Det blir ju bara bättre och bättre nu. Min hals är som sandpapper, annars är det okej...host, host...

2009-01-25 @ 01:45:56 URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback