Julen bortplockad

I gårkväll så blev det dags/tid att "plocka bort julen" i Kolsva. Vi skulle ju göra det i början på veckan men Lasse åkte ju till Bollnäs samt Ö-vik  å jobbets vägnar. Så då blev det i går fredag som jag kom till Kolsva.
Lasse blev ju förkyld och gick hem från jobbet i torsdags em och är snuvig och ont i halsen...


Var trött efter att ha jobbat på natten och "packade" ihop katterna samt kläderna, mat osv..åkte sen till Kolsva till Lasse.
Det blev en sovstund under dagen och sen började bortplockningen av alla adventsstakar och det övriga julpyntet.

Julgranen är kvar i rummet med julgransbelysningen på/kvar men den skall plockas av i em och sen bäras upp på loftet.

När man ser tillbaka på adventsveckorna och julen så har vi många fina  minnen "i bagaget" och på datorn.
Vi fick ju vara tillsammans rätt mycke under helgen.

Lasses yngsta son Thomas med familj från Uppsala kom till Kolsva i gårkväll, hälsade på Inga-Britt  (Thomas mamma) samt bodde över natten hos oss så vi "fick låna dem" också. De åkte hem på förmiddagen. Lilla Ida ca 4 mån växer "så det knakar".

Idag tittar Lasse på TV, sporten (skidåkning).

Jag gör "ingenting" jo, sitter vid datorn, lagar mat som vi ätit och så dricker vi kaffe förstås.

Skönt att ta det lungt och "bara vara". Inget planerat under helgen. I morronnatt så skall jag ju vaka igen. Åker till E-tuna i morronkväll.
Gör nog paus och avslutar nu, kanske skriver jag lite mera i em/kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback