Det årliga "jultelesamtalet" med Gullan i Kalmar

Snart har  även denna dagen gått till ända. Vi har inte gjort så mycket speciellt. "Bara varit" , tittat på Tv, ätit o sånt.

Sen har jag ring mitt "årliga julsamtal" med Gullan i kalmar.



Det  är ju nu 29 år sen jag flyttade från Kalmar. Brukar skicka årligen julkort till Gullan, min närmaste väninna under dessa år både som granne och bästa väninna. Vi hade ju barn i ungefär samma ålder och de lekte och var mycket tillsammans. På somrarna så var vi ju med barnen och badade och hade roligt med dem.
Sen var Gullan "min räddare" många gånger. Det var ju mycket som hände under de sista åren där fram till jag flyttade till Eskilstuna för att "komma från" altsammans. Jag minns att jag kunde ha "speciella signaler" så att hon visste om hon behövde hjälpa mig...
Åren har gått. Vi brukar ha nåt telesamtal per år och prata om "gamla minnen" och berätta för varann hur "vi har det idag".

I kväll har den intensiva kylan kommit åter. Ca 20 minusgrader. brr, brr, brr. men det är skönt o varmt inomhus och drt är ju skönt.

Lasse tittar på TV på nåm "otäck film" och jag sitter vid datorn.
Vi hörs väl i morron igen!
GOD NATT!
Inte för att vi skall gå till sängs än, men det blir senare.

Kommentarer
Maria

Visst är det härligt med vänner, gamla som nya. Vänner som finns där för en, i vått och torrt !! Kul att du kommit igång med bloggandet nu. Kram Maria

2009-01-04 @ 23:31:57 URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback