Ungnstekt kotlett med sting...

I gårkväll så åt vi en god maträtt: Ugnstekt kotlett med sting. TACK Lillemor K---h för det var ditt insända recept  för nåt år sedan i en kvällstidning på denna rätt som jag då sparade och har lagat en del gånger.

I går var jag på ICA här i Kolsva och då hade dom en rejäl klotlettbit till halva priset och då köpte jag den.
Då tog jag fram min receptpärm för jag har kopia av det och har det hos Lasse.




Det blev så gott! Den är ju "stark" med sin SAMBAL OLEK. Det "brände i munnen" efteråt men då kom jag på att vi hade en oöppnad förpackning med "kokostoppar" och det blev en väldigt bra avslutning.
Den starka smaken mildrades betydligt. GOTT, GOTT!
Vi blev väldigt mätta och nöjda.





Visst ser det gott ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback