Söndagkväll ... igen... helgen slut....


Vakade av i morse och sen låg jag o sov, drog mig till 11 ungefär. Lite segt att stiga upp...
Hade ju planerat/inbjudit Ilone samt Maria o barnen på mat och jag skulle fixa den hos Maria.Enklare att göra i ordning maten i hennes kök i stället för min lilla "kokvrå" med liten bänkspis med en liten ugn.
Lasse o jag åkte först till Lidl där jag skulle komplettera mina inköp till middagen.

RECEPT KOMMER HÄR:
Det blev KYCKLING  MED STING,  I UGN.
1  timme i ugn 175 grader
5 Kycklingfileer
5 dl vispgrädde (jag tog den 4%)
1 dl soya
1 tsk sambal olek
1 dl persiljaa , hackad, fryst.

Sen hade jag köpt frysta potatisklyftor. Skull vara ca 25min i ugnen i 225 grader.




Köpte på LIDL: Vitlöksbröd, djupfrysta. Var 3 i varje förpackning. Förskurna. Ca 8-10 min  i 200 g i ugnen.
Lite sallad samt Djupfrysta, blandade  grönsaker ,  som värmdes upp.
Dryck: Coca cola, päroncider samt Loka med nån fruktsmak i.
Smakade mycket gott! Rekomenderar detta. Var även lättlagat...

Sen drack vi kaffe samt åt Glass med  valnötter. Köpta på LIDL. Mycket gott även det!

Så här såg dukningen ut:


Samira placerat sig vid matbordet


Simon och Ilone, äter och njuter...



Samma här....


Lasse och Sara... innan dom började äta, tror jag...


Lasse o jag


Ilone (min yngsta dotter) samt Maria (min äldsta dotter)


Därefter var jag kvar hemma hos Maria eller rättare sagt med Samira. (Även Sara o Simon var hemma)
Maria och Ilone skulle åka till St: Petri kyrka (tror jag att det var). Där lyssnade/såg dom en Musikal som hette: HANS O GRETA.
Handlade om en man med missbruksproblem. Han kom väl kontakt med kyrkan. Fick stöd av den kvinnliga diakonen. Vad jag förstod så kom han från sitt missbruk så småningom med detta stöd. Diakonen "gick  senare i väggen", utarbetad. Hon  fick då stöd av den f d missbrukaren...Slutet fick man tolka själv... ev om det blev ett par eller om dom blev goda vänner....

Samira ville knäppa några bilder med kameran och det fick hon..... alla barn i början.....det är inte så enkelt att få med huvuden tex.... men så kan det även bli för vuxna..... Hon tog flera och de flesta "blev lite huvudlösa "men det är inte så enkelt att veta hur man skall hålla kameran. Ett lite smakprov:

Ja , Maria har "inte tappat huvdet" men det kom inte med.....



Kom till Kolsva sen i kväll. Snöovädret  höll på  i Eskilstuna och hela vägen... När vi kom till Lasse hus så såg vi att även här i Kolsva så hade snön falli under helgen, ca 10 cm.

Lasse kollar på  BECK och jag bloggar. Tar mycket tid för mig när jag skall ladda ner bilderna som tagits med kameran..
 Man får ha tålamod...       Så det blev lite kaffe under tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback