Somnade på soffan sen jag kom till Lasse...

Nu är den här TORSDAGEN snart slut. Ja tänk så tokigt det kan bli. Jag tyckte ju i morse att det var fredag. Tur/bra att Kent o Carina skickade mig en hälsning och observerade mig att jag var "på fel dag".
Jag får skylla det på att jag nyss kommit från mitt nattarbete , 10 timmars pass. Sen "satte jag ju igång" och jobbade hemma. Sov 1,5 timme bara. mellan 10-11.30 ungefär........var segt att resa sig igen...
Var på viktväktarna vid 10.30. Hade  minskat - 9 hg. Jag var mycket nöjd med det. Hade  dock unnat mig semla både på tisdag- fetisdagen samt på onsdagen. Har  nästan i 2 månader "varit matmissbrukare" igen. Började i dec och varade ca 2 månader. Ökade då ca 3 kg. Men nu måste jag "skärpa mig" igen. Jag får ju äta 3 mål + 2 mellanmål om dan men då äta "rätt"... så man svälter ju inte als men det gäller att välja rätt...och då får man ju även unna sig nån semla tex.

Jag hade ju besök i "min lilla lya" i går i Eskilstuna. Elvy, min väninna sedan 80-talet, (bor ju  åter i Strängnäs) hade ärenden i E-tuna och då brukar vi försöka att träffas på eftermiddan när hon  ändå är där.
Jag fick en present av henne...


Fick en vit stickad halsduk, sån där smal, luddig som är så modern..

TACK ELVY!!

Bild av Elvy:



När jag idag hade "farit runt" på Lidl, Jysk, Second hand , där jag lämnade 2 påsar böcker som Lasse plockat ihop,
samt ÖB.  Handlade lite "grejer" på samtliga ställen.
Åkte sen hem förbi min lägenhet, bar ner mina väskor...och stannade då till på ICA MAXI och gjorde mina sista inköp..... sinnan det bar  iväg till Kolsva. Bar in alla kassar och plockade upp lite.
La mig vid 16.30. på soffan hos Lasse. Oh vad jag somnade gott. Han kom hem vid 17 tiden , det kommer jag ihåg men jag bara fortsatte att sova till halvnio, ungefär. Men nu är jag ju pigg igen


Hade köpt en mycket god Kyckling//currysoppa i påse på ICA MAXI samt ett mycket gott NYBAKAT bröd. Då åt vi våran "middag" Lasse o jag. Det smakade bra. Vi avslutade med kaffe och en semla var som jag köpt på ÖB...GOTT!!!

En bild av mig sedan jag klipt mig i går.


Vi har ju "Steff" hos oss, mycket trevligt. Han jobbar ju några dar i veckan i Kolsva och då får vi träffas.
Han slipper inte undan kameran. Sitter och läser kvällstidningen:



Vi säger nu alla GODNATT allihopa!   Vi "ses" i morron igen!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback