SNÖOVÄDRET FORTSÄTTER....

När man tittar ut så faller snön hela tiden. Träden, buskarna  börjar gömma sig under snöflingorna.
Bilarna "snöar över". Ja så farligt kanske det inte är men...

En av grannarna har nu varit och kört snöslunga





Tänk vad det ser enkelt ut. När man tänker tillbaka hur man gjorde förr. Kanske kunde det  vara så här?



Vi som är  födda ex vis på 40 talet och vi var barn.  Tex telefonerna. Jag minns att vi hade en telefon som man vick "veva" igång. Eller minns jag fel?




Tror att det var ungefär så här den såg ut. Svart och jag tror att det fanns en "vev" på den.

Nutidens telfoner/mobiltelefoner  med dom kan man nästa utföra allting..

Minns när dom sade : "Man kommer att kunna se den man pratar med". Det lät som fantasi.
Men tänk vad man kan idag, ta bilder, skicka bilder, skicka sms och mms heter det väl?

Minns också  bilarna. Hade en kusin som kom och hämtade oss. Och den bilen skulle man veva igång...


Kanske  såg den ut ungefär såhär.....


Kommer också ihåg när frysboxarna "kom". Då sa man: Ja man kan lägga ner en hel gris eller kalv". Minns att jag då trodde att man  la ner dn utan att stycka den. Och därför tyckte jag det var så konstigt.


Ja  tankarna kommer och går....

Kommentarer
Maria

Blir glad av att läsa din blogg, mamma. Underbara bilder också. Kram från dotra

2009-02-06 @ 15:58:01 URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
gullan.kronqvist

Käraste Margit ett stort GRATTIS iefterskott.Jag njuter av alla vackra bilder,och Margit du ser så ung och lycklig ut,fantastiskt .Jag skall besöka din sida ofta.Kram från Gullan.

2009-02-06 @ 16:18:12
Margit

Va kul Gullan att även du nu kan läsa bloggen och vi kan " ha en regelbunden kontakt" Bra att jag kom att tänka på dig och ringa dig! KRAM!

2009-02-06 @ 17:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback