"När allt såg mörkt ut kom räddningen"...

Tittade nyss in på Aftonbladet (på datorn). Där står denna överskrift. Det handlar om 22 män som kapsejsat ute på havet...... men! Räddningen kom när det såg hopplöst ut...
På samma sätt kan vi människor uppleva det i"det verkliga livet". Vi kanske känner att allt är hopplöst och mörkt, kanske p ga sorg, sjukdom eller andra svårigheter. Men många gånger så kan man uppleva att mitt i mörkret så finns det ett ljus, räddning på ett eller annat sätt.
Det har jag upplevt många gånger under mitt 65 åriga liv. Visst kan det ha känts mörkt många gånger, ibland kan det ju vara på något felaktigt val jag gjort.....men mitt i mörkret, det jobbiga så kan det ibland vara någon människsa som kommer i min väg som kanske ger uppmuntran eler ett leende eller ett tröstens ord.
 Har ju en personlig tro på Gud. Och har även upplevt att han har burit mig när det har känts som jobbigast.




Den här bilden har nog många sett. Bilden av två barn som går över en bro och dom har en SKYDDSÄNGEL som vakar över dem!


Den hälsningen vill jag ge Dig!
Glöm inte bort att änglarna finns........
att dom är här för att se hur du har det
Och dom kan hjälpa dig fast dom inte syns.
Glöm inte bort att änglarna finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback