Måndag igen.....tiden går så fort

Ja då har jag sovit på förmiddagen och sedan varit en runda på stan och utfört lite ärenden..
Har varit hos Maria och fikat, druckit kaffe samt ätit en frukt. Trevligt med att träffas och prata lite om vardagen.
 Ilone ringde sen så jag fick hjälpa till med ett litet ärende.

Nu är jag hemma igen. Lyssnar /tittar på "Gokväll."
Samtidigt så håller jag på att fixa några kycklingfileer i ugn. Steker dem och så skall jag äta wookgrönsaker till. Gott.
..
 
Ja såhär kan det se ut.

Lyssnat på en tjej i TV prorammet, Therese tror jag att hon hette. Hon är "ett maskrosbarn". Hon berättar hur hon som barn växt upp med sin mamma som var alkoholist. Hon berättar hur hon gick upp flera
gånger per natt för att se om mamman levde.
Nu hjälper hon andra barn/ungdomar som också de växer upp med färäldrar som har missbruksproblem.
Hon har bildat en förening son heter något om "Maskrosbarnen" Hon kan nu med sina egna jobbiga upplevelser hjälpa och stödja andra som även de har det jobbigt i sin uppväxt  p ga missbrukande föräldrar.
Ja så kan det vara... att man "med hjälp" eller "tack vare" sina egna kanske jobbiga erfarenheter kan vara till stöd, hjälp för andra...

Just nu så har jag sett/lyssnat på  TV på vår Chef på Kvinnokliniken i Eskilstuna, Mälarsjukhuset.
Man har flera ggr under dagen lyssnat om att hur en kvinna 2 ggr har gjort abort p g a att "det var FEL kön".Hon hade tydligen flera flickor redan och nu hade hon varit gravid 2 ggr efter det och det var även det flickor och "då var det fel kön"....därför gjorde hon abort 2 ggr...
Ja tänk att det skulle vara mindre värt att få flickor???


Se hela bilden


Har ringt och grattat Tessie (bor iTrehörningen, Tavelsjö utanför Umeå) Hon fyller 14 år idag. jag har ju 14 barnbarn så det gäller att komma ihåg... Tyvärr så har jag gjort en miss för några år sen, missade antingen Tessies eller Nellies födelsedag. Det var pinsamt. Patrik min son talade då om senare att jag hade glömt...Fick då skicka i efterskott....
Brukar vid årets början försöka att föra över till den nya almanacka när mina barn och  Lasses, deras patner, barn och sen även mina/våra vänner, skriva in hur mycket dom fyller och skriva in det så att jag förhoppningsvis kommer ihåg att skicka en liten hälsning samt kanske ringa "o gratta".


Nu är det inte så länge förrän jag skall åka till jobbet igen... 10 timmar...men nätterna går rätt fort i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback