GRATTIS MIRJAM, fyller 38 år









ETT STORT GRATTIS TILL DIG, MIRJAM!!  Hon leve!  Hipp hipp hurra!!!




Mirjam till höger som fyller 38 år idag. Ilone, yngsta syster till vänster.
Bilden tagits under julen 2008 när vi hade besök i Kolsva . Mirjam med hela sin familj gästade oss.
Vi hade det mycket trevligt. Har ju ingen bild som jag kan ta idag på hennes födelsedag därför att hon bor ju
i Nordmaling. Det är ju ca 62 mil dit så det åker man inte över dagen precis...

Mirjam, jag skall berätta lite om den dag du kom till världen:

Roland o jag var kaptener i påF rälsningsarmen i Skellefteå.
Det var en måndag. Det var "Hemförbundet"  på kåren kl 14 (tror jag) Värkarna började kanske mitt på dagen. Visste ju inte hur långt värkarbete det skulle bli innan det var dags.......
Roland åkte iväg till HEMFÖRBUNDET. Det brukade vara ett par timmar tror jag.
Jag fick mer o mer värkar. Kände spm "att det skulle komma".
Oj vad det värkte...
Det fanns inte mobil på den tiden men tror att jag medelade mig på nåt vis illa fall att han skulle skynda sig hem för att köra upp mig till förlossningen...

Gick då ut och ställde mig på trottoaren med mina kraftiga värkar...tätt emellan..

När Roland då kom så åkte vi upp till BB. Tror inte att dom ens hann ge nåt lavemang. Det var inte lång stund vi hade varit där förrän Du Mirjam föddes!!


VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Se hela bilden

(Man hade inte digitalkamera på den tiden.Detta är "en lånad bild" från en nyfödd)

Ja du Mirjam, åren går. Du har ju  egen familj och 4 egna  fina barn att vara tacksam över.



Kommentarer
Mirjam

Tack för dina tankar. De värmer, om än så långt ifrån! Igår var jag med barnen och Isak, till Vännäs. Vi kastrerade Sigge. Sen åkte vi hem och allt verkar gått bra. Sigge och vår nya katt, Diva, trivs bättre ihop, än de två andra gjorde. Idag då jag klev upp /ned på nedervåningen, till barnen, då Eline for till skolan (Peter hade farit innan), så fanns inte Isak hemma. Han verkar ha plockat fram "finkläder", så gissar att han åkt för att träffa ngn tjej... Idag har vi tid på sociala, vid 13. Och sen ska han till tandläkaren, vilket jag hoppas han kommer ihåg, nu sen bara. Har ringt, men ej lyckats nå honom. så visst känner man oro även för de större barnen...kramar nu från mig! HÄlsa Ilone med!

2009-02-10 @ 10:38:37
mamma

Tänker på dej Mirjam. Jag har ju "gått igenom en del bekymmer" under åren....

2009-02-10 @ 23:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback