Juldagen/annandagen ....

DAGARNA GÅR FORT.....
Redan Annadagskvällen....
och många fina möten....med nära och kära...

Bilder tagna, några från i går och mera bilder från idag, Annandagen...

Börjar med en bild på TESSIE
där hon lagt sig och poserar under julgranen.
Visst är hon söt.....


Bilder från JULDAGEN...
Samira, ett av mina barnbarn sitter med moster Ilone och tittar på TV program...
Godis måste man också ha...


Lasse tar på sig sin julklappströja han fick av mig...
men "PRISLAPPEN" fastnar i örat...
Så jag var tvungen att hjälpa honom...lös....


En JULKLAPP som vi fick av Lasses barnbarn JULIA, "MASSAGESPINDEL"
Jag har aldrig förr sett en sån..men den var MUCKET SKÖN!!
Man "ryser" när nån tar den och masserar i huvudet...


Här masserar Samira sin moster Ilone...


 Och nu är det mamma Maria som får massagen...



Samira "slickar" grädde ur skålen...


Samira som provar sin mössa och sina nya handskar...



Lasse rakade sig i morse och kom ut blodig...så han fick lov att binda
om "hela ansiktet"...så att det inte skulle se ut som att jag slagit honom...
Han ser ut som en fånge...men det är inte SÅ farligt som det ser ut...


Roger, Lasses "mellanson" och Markus, Saras (mitt barnbarns kille)
vid matbordet..


Maria, Lasse och Anne, Rogers fru...vid matbordet..


Samira (mitt barnbarn ) och Måns (Lasses barnbarn)
som leker med en radiostyrd bil som Måns fick i Julklapp av farfar o mig...


Anne som njuter av det svart/röda nya rummet...
Det har verkligen uppskattats...av alla under helgen..


Här sitter Sofie och Ilone, de spelar kort...


Roger och Anne...sitter och njuter i varsin fåtölj...


Pappa Lasse och Roger...


Lasse o jag och Samira klädde på oss och gick ut i vinter snöovädret...
Gick en lite promenad....
Samira gör en "SNÖÄNGEL"...
Lägg
märke till reflexerna på overallen


REFLEXEN!!! OH vad Smira syns bra!!!
Tänk om alla vi vuxna också alltid hade reflexer på oss när vi är ute i mörkret...


Det var "en del" av bilderna som tagits i går o idag...
Jag var i Eskisltuna i natt och jobbade så jag har sovit i 2 omgångar under dagen...
men nu känns det bra.
Vi har nu 5 stycken som övernattar hos oss...
och vi har många sängar att tillgå..
så det är plats för alla och ändå plats för flera om det behövts...

Jag sitter vid datorn och dom tittar på TV på en film...så vi har samtliga "sysselsättning"..
Önskar alla en GOD NATT
och en skön morrondag/SÖNDAG också!!!


Kommentarer
Agneta

Hejsan, Margit!

Oj, det var många fina och roliga fotografier du lagt ut!

Dom där reflexerna ser bra ut, var hittar man sådant nyttigt?? Skulle passa bra till mitt barnbarn som bor i mörkret på landet. Förresten så behöver väl dottern och svärsonen sådana också.



Nu har vi fått snö här i Göteborg i dag och i går spöregnade det. Ingen ordning alls:-)

Nu är det mitt i natten så kanske dags att sova några timmar. Man vänder lätt på dygnet vid storhelgerna.

Gott Nytt År 2010 önskar jag dig.

Kram, Agneta

2009-12-27 @ 01:50:59 URL: http://www.agnetas.name
Em

Vad mysiga foton! Hoppas det gick bra med mannens öra, men han är kanske vad vid att skada sig? :D



God morgon!

2009-12-27 @ 07:41:12 URL: http://egoinasmamma.nu
Hebbe

God morgon,la barn är väl den bästa julklapp som går att få..Åker hem från Vreta i dag,det ser ut att bli en kall men fin dag i dag..Hae Bra..Kram.

2009-12-27 @ 08:26:58 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Mi

Godmorgon på dig Margit! På bild så ser man att reflexer verkligen gör det dom ska - nytta. Hoppas att du får en fin söndag. Kramar Mi

2009-12-27 @ 08:47:24 URL: http://www.metrobloggen.se/monicaandersson
Cilla

Tack för hälsningen,jag sov nog som en gris =)

Jag kan tänka att det svart röda rummet var poppis.

Det är jätte fint där =b

2009-12-27 @ 09:44:14 URL: http://cillapilla.devote.se/
Karin

Så härligt,för alla att fira jul tillsammans. Vila kan man göra sedan. Nu har mina barnbarn, son och sonhustru åkt tillbaka till Karlstad. Som tur är hinner jag inte bli så orolig, skall nu sätta igång att fixa mat till min sambos barn som kommer idag och ha en liten "julafton" tillsammans med dem. Jag befinner mig i samma situation som dig med sambo som har två söner och 5 barnbarn, samt mina barn dotter och son med 2 barnbarn. Man försöker som du säger göra "allt" för att det skall bli bra. Nu skall jag sätta igång med maten. Så en kram och god fortsättning på dagen

Karin

2009-12-27 @ 09:45:01 URL: http://karinblogg.strandtorpet.se
Camilla

God fortsättning!

Syrran fick en sådan där huvud massage grej.

Jätte skönt var det.

Jag var ju tvungen att prova den ;)

Ha det bra och kram på dig!

2009-12-27 @ 09:46:29 URL: http://cammo69.blogspot.com
Lillemor

Så fin hon är lilla Tessie.Många fin kort du bjuder på.Har prövat huvud massage grej och det var faktiskt skönt

Ha en bra söndag

Kram

2009-12-27 @ 14:15:00 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Corina

Så härliga foton ! Fotade just inget under julen, var totalt slut eftersom jag inte fått sova riktigt eftersom jag jobbade.Får bli nyåret istället.Kramis !

2009-12-27 @ 15:33:59 URL: http://corina.bloggplatsen.se
Monica

Du ser ut att ha haft en fin julhelg tycker jag. Här har vi haft magsjuka, inget vidare roligt, men nu är vi pigga igen.



Ha en fin kväll!



Kram Monica

2009-12-27 @ 15:49:01 URL: http://violett.bloggplatsen.se
Marie

2009-12-27 @ 16:57:58
Marie

En sån där massagespindel har ett av mina barn också, himmelskt skön är den! Förstår att de uppskattade ert nya rum, det är så snyggt med rött och svart. Ha en skön kväll med dina nära och kära/kram Marie

2009-12-27 @ 17:00:29 URL: http://miruschkas.blogspot.com
Mirjam fd Ahlstrand

Hej mamma! Det verkar som ni med fick en riktigt bra julafton. Vi med hade det bara skönt. Och fick ju "vara" lite med varandra, även Peters föräldrar verkade trivas.

Har nu ändå ...rätt mycket av maten, och gottat, kvar...så vet inte om vi måste ha en bjudning till, och göra slut på detta. Kanske lite goda vänner.

Kramar från oss här, till er alla där! Saknade er under julen, men var med i tankarna.

/Mirjam, Peter och barnen.

2009-12-27 @ 17:26:43
Mirjam fd Ahlstrand

Hej mamma! Det verkar som ni med fick en riktigt bra julafton. Vi med hade det bara skönt. Och fick ju "vara" lite med varandra, även Peters föräldrar verkade trivas.

Har nu ändå ...rätt mycket av maten, och gottat, kvar...så vet inte om vi måste ha en bjudning till, och göra slut på detta. Kanske lite goda vänner.

Kramar från oss här, till er alla där! Saknade er under julen, men var med i tankarna.

/Mirjam, Peter och barnen.

2009-12-27 @ 17:27:10
gerty

Så trevligt ni måste haft det i jul det är kul när man är många så önskar jag er en god fortsättning

2009-12-27 @ 18:11:21 URL: http://prilyckans.3w.se
Ulla

Ja, Samira är en bra förebild för alla de som inte använder reflexer. Om jag får säga det själv så tillhör inte jag den skaran. Jag har en reflexväst som jag använder när jag ska ut i mörkret. Önskar dig en god fortsättning

2009-12-27 @ 18:45:44 URL: http://ulla67.blogg.se/
Yvonne R

Syns att ni har haft en härlig jul:) Lasses bandage var häftigt :O)

Roligt med alla kort.

Ha det fint å kramar

2009-12-27 @ 18:48:13 URL: http://yvonne.bloggagratis.se
Veiken

Vilken fin jul ni har haft, men som du säger. Det går så himla fort.NU sitter jag här med en 6-åring, som ska sova hos mormor och morfar i natt! Kram

Lena Roshultskan

Fick för ett par år sedan en så'n massagespindel som jag sedan dess har bredvid mig här på skrivbordet...jag har ju långt hår uppsatt i hästsvans och minst ett par gånger om dagen använder jag den och som du skrev...man ryser i hela kroppen =D



Tänkte väl att du skulle visa fler foto på dina/era nära och kära...alltid lika roligt att kika hit och se vad som hänt... nu var det prislapp i örat och bandage över halva ansiktet på din Lasse skratt

Kram på dig!

2009-12-27 @ 20:56:21 URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback