EN UNDERBART TREVLIG HELG.....

har nu snart gått till ända...
Torsdagkvällen/natten var jag väldigt stressad....
packning som skulle vara med från Eskilstuna både
till Gnosjö och att jag tagit med allt som jag skall ha
med till Mallorca på tisdagmorronen eftersom vi skall åka från
Gnosjö och direkt till Kolsva och Kolsva till Arlanda..
måndagnatt till tisdag kl 03.00

Vi hade bestämt att åka vid 10.30 tiden och det kändes
skönt att ha lite tid på fredagmorronen och fixa det som "var kvar" av packning
och planering...
Vi KOM IVÄG enligt planerna!
Duschat och tonat håret,
ätit frukost och tagit med oss fika som vi skulle ha "efter vägen"...
Det är ju ca 35 mil att åka...

Här är vi på väg....tagit en bild inifrån bilen...
och har en bil framför oss....

Vi åkte förbi Hjälmaresund...

Nu har vi stannat för att fika......platsen heter HERRBETA,
ett mycket vackert ställe att rasta på...
med många fina bord och bänkar att njuta det medhavda vid. 

Ja visst ser det trevligt ut...
Här sitter jag...




Här är Lasse...

Ja nu har vi kommit fram, vi bjöds att äta härligt nygräddade våfflor med sylt och vispad grädde!
Helläckert! Jättegott! Vi åt och njöt!
(men jag glömde tydligen att ta fram kameran då. Hittar ingen bild) 

Vi åkte sedan ut...till Marieholm...
tittade och tog många trevliga bilder...


















                       JAN OCH  LASSE






Så är det dags att åka vidare...

 

Här har vi massor med KUDUN , Afrikanska antiloper...... inom inhängnaden...


Mycket vacker natur och en mycket fin bro...



Njut av att titta på RÖNNBÄREN!!!!


Lasse står o läser på ett PLAKAT...


Rotvälta...


Vacker vy....



Jan går utför....stigen....



Visst är det vackert....






Lingontuva...


Lasse, Liisa och Jan kollar....



Här tog laddningen av Batteriet i kamera slut....
men jag har mycket mera bilder
som jag tog senare på kvällen med laddat batteri....
Förmodligen så väntar jag med dessa tills i morron...

Det tar lång tid att lägga in en enda bild och
ibland "så hoppar dom" dit jag inte vill ha dom...

Men dehär är "bara enbråkdel" av det som komma skall.


Min Blogg är ju DAGBOK MED BILDER......


Kommentarer
Egoinas mamma

Jag älskar skogen och kunde nästan känna doften när jag tittade på bilderna!! Sen såg fikat väldigt mysigt ut!! :D

2009-08-30 @ 21:24:42 URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Barnens Hjältar

Tjusiga bilder ..

Så nu har ni semesterresa till varmare breddgrader att se fram emot då :-))

2009-08-30 @ 21:29:03 URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Helena

Sv: Ja jag var i Eskilstuna. Jag är ju född och uppväxt där! Flyttade till Södertälje för ett år sen. Så jag har inte bott där sålänge! Jo jag läste det i ett av dina inlägg att du skulle dit :)

2009-08-30 @ 21:36:14 URL: http://luumastankar.blogg.se/
Yvonne

Ni har varit ute på en riktig trevlig tur..Kram

2009-08-30 @ 21:58:25 URL: http://metrobloggen.se/skaningen
lilla my

Jätte vackra bilder.Kramiz

2009-08-30 @ 22:40:53 URL: http://www.metrobloggen.se/miumiu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback