Vitsvarta tamråttor utsläppta i Årby...

Är ju hos Lasse så jag går in på nätet och läser tidningrana, även Eskilstuna kuriren... Där har dom bild av dom "svartvita tamråttorna" som nån har släppt ut i ett buskage på Årby.

För några veckor sen när jag gick till min bil.. parkeringen utanför vår hus.. så sa en kvinna: "har du set råttorna som nån har släppt ut i buskarna?" Jag tittade och såg att det rörde sig..

Nu idag så har E-kuriren bilder  i sin tidning och skrivit om detta...
Här är en liten otydlig bild men man ser råttan...
På språng   Överallt i buskaget finns det hålor som råttorna springer upp och ned i.



Vita tamråttor som släppts ut i Årby har förökat sig och nu finns en stor mängd råttor nära bostadsområdet.


Här ser man en råtta tydligare
Vita tamråttor som släppts ut i Årby har förökat sig och nu finns en stor mängd råttor nära bostadsområdet.
Det går ingen  nöd på råttorna... någon matar dem... med spagetti..
Men det är många som lägger sitt gamla bröd där och många andra maträster...kanske ämnat för fåglarna men råttorna tar givetvis för sig också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback