Ny turistattraktion...i sommar...??

Tänk vad det kan vara "konstiga saker" SOM DRAR MÄNNISKOR TILL SIG..
Häromdan så bloggade jag om "Råttorna på Årby,nån som
har "planterat ut" sina
tamråttor i buskarna vid en parkering på Årby..

Och i morse när jag kom hem från jobbet så "såg jag ingenting" speciellt.
Men senare på förmiddagen när jag skulle till min bil så såg jag att det var  plakat uppsatta....

"VARNING FÖR ORMEN"

Dessa lappar  var uppsatta på flera ställen på träd och buskar.

Jag pratade då med en kvinna som trodde att man "haft dit en orm" som skulle äta upp råttorna.

Vatten utplacerat för råttorna ......eller fåglarna??

Här sitter en lapp på trädet....går inte att undvika att inte se detta..


Sen på eftermiddan..ja då... var det många människor soh "hade vandrat" till
stället för att titta och iakta det spännande .........
Ja det var många som kom från olika håll för att se!

Det kröp lite, några hade settt dem (råttorna)

En granne i huset en bit ifrån hon sa: Att "det är en farbror som är rädd om djuren...
 matar fåglarna och råttorna och vill inte att människorna  nu inte
skall "skrämma bort dem" därför satt lappar om ORMAR:"


Ja det hade visst både visats på TV i gårkväll samt stått i Dagens Nyheter..
Ja tänk hur det kan bli.

Nu i kväll för nån timme sen, ja då var det en hel del människor igen som kommit dit. Ett ungt par som gått till Årby från stan för att se... och vi såg hur råttorna som är vit/svarta kröp i/under buskarna.


"Dom är väl söta"?????
Vita tamråttor som släppts ut i Årby har förökat sig och nu finns en stor mängd råttor nära bostadsområdet.


"Repris " på bilder som jag visat förra veckan...
Vita tamråttor som släppts ut i Årby har förökat sig och nu finns en stor mängd råttor nära bostadsområdet.






Kommentarer
Liisa

Jodå, jag såg ett långt inslag på nyheterna där flera av min gamla bostadsrättsförenings styrelseledamöter uttalade sig. Kändes som hemifrån.... fast möss och råttor är inte att leka med, de kan åstadkomma mycket gnagskador och för med sig både ett och annat.

2009-04-24 @ 06:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback