Nyklippt...

Ja då var det dags igen. Veckorna går ju så fort. Tyckte i helgen att "håret kändes hopplöst". Tittade då i min almanacka och såg att det var nog ett par veckor sen jag skulle ha klippt mig. Därför var det "hopplöst" och kändes så livlöst...


OBS denna bild tog jag /vi vid förra klippningen i slutet på februari. Min frissa Ethel fick då min bloggadress så hon kunde titta på den tagna bilden, men idag så fick jag veta att hon "inte kom in på min blogg. Nu hat jag kopierat bilden från
förra gången och hon har fått BLOGGADRESSEN en gång. till...
Därför har jag lagt in från förra gången så att den kan vara lätt att hitta...




Lasse o jag skulle ju samåka till E-tuna i kväll. Men när jag ringde i måndags så fick jag tid före påsk, i morse, så då åkte jag redan vid 7 från Kolsva.

Då gällde de att inte släppa ut katterna och inte låta dem förstå att det var pågång att "stoppa in dem i sina burar" för att ta bilturen  hit. Dom är ju så "kloka". Dom brukar märka på nåt vis att man skall åka och ta med dem. Är vi i Kolsva så kan Linus "gömma sig" under trappan till övervåningen och då är det lönlöst att försöka ta fram honom. Har hänt att jag fått vänta ca 2 timmar innan han då har kommit fram.

I Eskilstuna, om han märker. då springer han in i badrummet och gömmer sig under badkaret. Och där är det ju också hopplöst att få fram honom. Vi brukar därför i "god tid" stänga igen toadörren och då har han endast den lilla lägenheten  (utom badrummet) att gömma sig på och då brukar det vara bakom alla kuddar i bäddsoffan. och nu har vi ju lärt oss att det är där han kryper bakom alla kuddar. Då är detbara att "söka bakom dem".....








(Inte min soffa, jag har ännu flera kuddar på min)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback