Samira som tomte

Ja nu har den här dagen tagit slut. Man hinner mycket på en dag.
Steg upp 5.30. Kunde ju inte sova efter 4.

Lasse åkte ner til sitt jobb. Dom skulla ha Lussefirande kl 6.30

Sen åkte jag till Eskilstuna och skulle vara med på Samiras Dagis och Luciafirande. Vädret var ju inte  det bästa. Snöade och trafiken  gick långsamt. Många körde väldigt långsamt och då var det bara att "gilla läget". Inte var det så många omkörningar på den resan utan alla valde att ligga "bakom" och hålla den långsamma takten.

Tur att jag åkte i god tid. Hann fram  och kom precis , nästan, när det började.

Lilla Samira var ju tomte. Hon var så gullig. Barnen sjöng många sånger och sen i slutet så fikade vi. Jag hade ju tagit med mig Lussebbulle, pepparkakor samt 2 "dammsugare"  samt saft o kaffe.

Samira var så tyst idag. Det var väl spänningen.

Hemrasan tog också sin tid. Snöovädret samt tex mellan Köping- Kolsva så "läg" en snöplobil först. Körde knappt 40/tim.
Kön blev längre o längre. Ingen vågade köra om. Så det tog extra lång tid att komma hem till Kolsva igen. Tur att det var endast ca en mil det gick SÅ långsamt. men hem kom jag utan mankemang eller olycka.

Sen när  Lasse kom hem från jobbet så gjorde vi lite "rengörning". Städade bakom spisen, Lasse rengjorde fläkten och rengjorde/torakde av allt som stod i kryddhyllan. Otroligt så mycket fett det blir på grejerna ovanför fläkten.
Torakde lite runt iöket och bokhyllan i rummet, dammsugade golven mm....

Sen har kvällen gått och nu är ju klocka redan 00.45.
I morron bitt i/ eller idag kl 8 ca så  kommer ju Kjell o "Teppen" på "travrunda" och vi fikar tillsammans . Sovmorgonen bli då inte så lång.

Vi skall ju sen till eskilstuna, vara barnvakt ett tag till Samira när maria o Sofie skall till Tunapark och köpa långbyxor/jeans.

Kl 16.00 så skall vi ju vara i Klosters kyrka och kolla på Luciafirandet. Sara har ju den stora äran och är vald till LUCIA: Blir roligt att då få vara med.

Skall försöka lägga in en bild tilslut. Vet ju inte om jag lyckas.


GODNATT på er alla såom läser min blogg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback