GRATTIS MIRJAM.......

MIRJAM som idag, den 8 februari, fyller 40 år!!!!!
(bild från google)



HIPP HIPP HURRA!!!!!!! (Mirjam längst till höger)
Vid presentbordet




Vi har ju redan varit UPPE i Nordmaling och firat DIN HÖGTIDSDAG
och vi vill på detta sätt
NU IDAG 8 februari,
säga: GRATTIS MIRJAM!!!!!

                          (Mirjam fick detta, nu när vi firade, men återger det även nu i Bloggen)


          Mirjam, tankarna går idag…tillbaka…

När du  föddes  för snart 40 år sedan. Vi  bodde  då  i SKELLEFTEÅ. Och  pappa  Roland och jag  var  kaptener på FRÄLSNINGSARMEN där.

Det var en måndag, och  pappa  Roland  hade HEMFÖRBUNDET  och  då så började mina värkar…

Jag ringde och sa att :”NU MÅSTE VI ÅKA UPP TILL SJUKHUSET!!!!  Nu är det dags!!!”

Men ROLAND ÄR PLIKTTROGEN..och det dröjde en stund..

Jag gick ut och ställde mig på trottoaren utanför huset där vi bodde…och  nu kom  värkarna allt  tätare  och tätare….

På den tiden så hade man inte sina MOBILTELEFONER så att jag kunde ringa till honom och skynda på…där jag stod….

Nu kom han…och det blev en snabb fart till sjukhuset…till FÖRLOSSNINGEN…..

Där tog dom snabbt hand om mej….och det var ingen lång stund jag hann vara där…innan DU KOM TILL VÄRLRDEN!

Åren  gick och det blev många flyttningar…och det var bara för er barn…att följa med….

 När du fyllde 30 år…. Så blev det inte för mej att åka upp mitt i vintern…. Så därför är jag GLAD…att denna dag få vara HÄR och få vara med och fira att du SNART fyller 40……

 Åren har gått, och du är lite lika som din mamma…

Handlar först och tänker sen…och sen får vi ta konsekvenserna…..

Men du ”tar det lugnt”…och hinner inte oroa dig allt för mycket…. Och du ”tar en dag i taget”….och på ett eller annat sätt..så kommer du igenom…även om vägen dit kan vara lång och jobbig.

 Jag önskar dej Mirjam en  GOD FORTSÄTTNING….efter 40…. Och är GLAD att få vara med och FIRA din HÖGTIDSDAG med oss nära och kära!!!!

 Kram från mamma!!!!

LITE FLERA BILDER från FESTEN: 
 Lägger in mÅNGA bilder...kan vara roligt för dem som var med...att titta på dem...
och du kanske också tycker det kan var kul...att se hur vi hade det på FESTEN.
                  

          

        
                                                                                                           
             

                  
 
  
               
                
               
                
    
                

                
 
                
              
               
              
              
              
              
              
              
              
 Festen började  vid 15 tiden....på lördageftermiddagen....
Lite mingel..innan vi fick njuta av den  goda maten som vi bjöds på...

Vi var ett HÄRLIGT GÄNG....som var med.... NÄRA  OCH KÄRA...
Men inte allla kunde vara med och gästa denna dag....
Så vi saknade några av oss anhöriga.
Så då får DU ta del av bilderna...och se hur vi firade vår MIRJAM.

På bilderna så ser vi Mirjams syskon,
 med en del av sina familjer...pappa ... moster o svåger...
och nån granne var också med oss.

När vi lämnade festen..i denna lokal..så var det några av oss..
som kommit sent..och då följde de med hem till bostaden....
och vi fick fortsätta en liten stund till med samvaro och fika och äta tårta....

MIRJAM, VI ÖNSKAR DIG EN FIN FÖDELSEDAG OCH ÄR SÅ GLADA ATT
VI FICK/KUNDE VARA MED OCH FIRA DIN DAG!!!!


KRAM!!!!!
Mamma o Lasse.


Kommentarer
Margit

Hej och tack för de fina dagarna tillsammans. Det var verkligen skönt få ha er hos oss och få hjälp av Er. kram från oss här!/Mirjam

2011-02-08 @ 11:48:50 URL: http://margithoolm.blogg.se/
biggan

vilket härligt inlägg, grattis på din stora dag mirjam

hoppas din dag blir jätte fin. kalas verkar ni haft med pompa och ståt, härligt. ha det underbart, kramar biggan

2011-02-08 @ 12:26:19 URL: http://torekovstjejen.blogspot.com/
Hebbe

Kejsan Margit,,Jag säger Grattis till Mirjams 40 år.

Många fina festbilder,kul att se tillbaka på dom senare i livet..Ja det blev ju många mil,men skönt att vara hemma..Haé Kram.

2011-02-08 @ 13:57:12 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Sita

Grattis till dottern. Vilket fruktfat, det vattnas i munnen. Jag älskar frukt. Nästa år fyller min dotter 40 men hon bor ju i Frövi så det är inte så långt. Det är hon som har bloggen hemodrommar.blogspot.com. Kram

2011-02-08 @ 14:01:39 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Gilla

Det var en fantastiskt vacker uppläggning i den första bilden. Det är ju rena konstverket. Buffén i sej har verkligen inget mer att önska. Ni har haft det jättetrevligt förstår jag med nära och kära samlade så många tillsammans.



Historien om din dotters tillkomst var inte alls dum den heller. Tur att du hann in till BB.



Svar: Jag har blivit en älskare av orkidéer. Det var inte många år sen man började med dem. De är ju så lätta att sköta. Lite vatten en gång i veckan, så är de nöjda och växer som bara den. Så kan man ju få dem att blomma flera gånger också. Härligt!



Jag slår dej med hästlängder när det gäller barnens ålder. Min äldste är född -53, min dotter -56 och yngste sonen blev just 50 år i somras. Men så började jag ju oanständigt tidigt också.



Kram/Gilla

2011-02-08 @ 17:05:52 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Maggan Karlsson

Jag säger också Grattis till din dotter,fast jag inte känner henne.

Så fint du har skrivit om och till henne Margit.Jag blev rörd när jag lästa detta.

Ni ser ut att ha haft ett väldigt stort och fint kalas där uppe i norr.

Skönt att resan hem gick bra också.



Ha det nu fortsatt bra i veckan.

Kram.

2011-02-08 @ 19:22:44 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Magdalena Mörtzell

Va roligt att få se lite bilden då vi ej kunde va med denna dag :-(

Säger oxå GRATTIS till Mirjam 40 år!

2011-02-08 @ 20:22:43
Lillemor

Grattis i efterskott till din dotter.

Många fina bilder som alltid

Ha en bra dag

Kram

2011-02-09 @ 07:25:01 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Camilla

Härligt med så många bilder.

Hoppas att hon fick en bra dag.

Jo...det tror jag nog hon fick.

Jag har ju bildbevis :)

Ett STORT grattis till henne.

Kram på dig!

2011-02-09 @ 09:05:18 URL: http://cammo69.blogspot.com
Ragnvi

Himmel o plättar! Sicken smörgåstårta!!

Grattis till din dotter och till dig med! Läste att även du fyllt år....och läste också om din mamma...så sorgligt.

Kramen!

Ragnvi

2011-02-09 @ 09:07:33 URL: http://rankans.blogg.se/
Carina

Vilka fina ord till din dotter :)

Härliga bilder från kalaset. Nästa gång du åker upp, då blir det bloggträff va?

Kram

2011-02-09 @ 18:53:44 URL: http://cinacarina.blogspot.com
nilla

Grattis till Mirjam!

Kram

2011-02-09 @ 21:13:41 URL: http://missladyluck.blogg.se/
Ruth

Å'vilken födelsedag, storslagen med toppengod mat och härliga gäster, kul för dig att du kunde närvara. Vilken resa.

Kram vännen

2011-02-09 @ 21:51:46 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Marie-Louise Grimlund

Hejsan Margit !

Du är inte dålig Du, både ta kort och skriva så fint.Min Dotter fyller 40 26/3 hur ska jag få till ett brev åt henne som hon uppskattar och kan ta fram och läsa då jag är på andra sidan.Ja innan också.



Kram Mi

2011-02-10 @ 21:51:16 URL: http://parart222.blogspot.com/
Bloggblad

Det slår mig när jag läser det här, att dina barn kanske är med i OBF? Officersbarnsförbundet. Jag var på den årliga festen i Sthlm på Templet för två veckor sen. Fast, "barn" är att ta i. De flesta är ganska gamla... men har varit med sen all var barn och det var rejäla julgransplundringar med dans kring granen. Det är det inte längre.



I morgon kväll ska jag till baptistkyrkan här och berätta om min uppväxt på Frälsis, och sjunga några sånger, både gamla F-sånger som allsång, och några egna. Bl.a. Sommarpsalmen som sjöngs i Smedens dotter när hon konfirmerades.

2011-02-12 @ 00:13:57 URL: http://www.bloggblad.blogspot.com
wiper

Vad fint skrivet om din dotter och när du skulle föda och längre fram. Fick nästan en tår i ögat. Det var nog den finaste och mest välfyllda smörgåstårtan jag sett. Ni hade det festligt som vanligt och man känner som man är med på er fest.



Grattis till din dotter i efterskott



kramar

2011-02-12 @ 08:51:03 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Roffe

Hej.Nog glömnt att gå in till denna dagen.vad många kort du satte in.roligt när man bli många.jag blev ordentligt grattad när jag fyllde 40år med.fast det var midsommar då.jag fyller ju på sommaren.25juni.så i år bli det på midsommardagen.ha en skön dag.kram

2011-02-18 @ 07:16:13 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback