Födelsedagar...som har varit och som nu är....och kommer...

Vi har stora familjer..Lasse och jag.....
och så händer det att jag missar..att lägga in på BLOGGEN i tid.
 
Östen, min systers man och Marie, min son Mikaels  sambo...
Östen bor i Vännäs med min syster och Marie, i Vännäsby med sin familj.

Östen fyller 68 år 14 mars och Marie fyllde 49 år   den 9 mars


Marie, GRATTIS i efterskott  och morron, GRATTIS Östen!!!
och14 mars så fylller  Kent , Lasses ädste som 46 år

GRATTIS Marie, Östen samt Kent!!!!

KENT
och dottern Julia....


HIPP HIPP HURRA!!!
GRATTIS på era födelsedagar!!!!

"Googletårta" till alla  födelsedagsbarnen...


OCH "GOOGLEBLOMMOR" till dem också!!!



---------
Lite bilder från gårdagen....

Hade jobbat på natten ..vilade 2 timmar i min lilla "övernattningslägenhet" i E-tuna
och hade tid hos tandläkaren 10,35...





Det blev undersökning...röntgen och borttagande av tandsten...
Så fick jag tips att skaffa en såndär LITEN borste..att använda MELLAN tänderna...
Billigt blv det också..endast 639 kronor  och INGET återbesök..

Körde då direkt hem till Kolsva och min Lasse.
Gick på toan..och då knackade det på dörren.
Trodde förtåss att det var Lasse...MEN det var min dotter Maria...och hennes Samira
som hade kommit till Kolsva..och som överraskade mig.
Maria hade köpt köttfärs..och nu hade dom tillagat Köttfärssås och spaggetti
Så det vara bara att "sätta sig vid bordet och äta"...

Vädret var UNDERBART UTE..så vi dukade i det "inglasade"...och njöt av solen och vårluftten.

Lasse, maria och Samira....


"Klickbilder"
     

Efter maten så skulle vi gå en promenad...lång...
Lasse följde med en bit..och stannande hos "våran frissa EVA"...för klippning.

Vi kom på..att vi skullle "GENA"..gnom att gå upp denna trappan...
Hmm...det var jobbigt, Maria fik bära Samiras cykel uppför trappan.

Samira och jag.....
Snödroppar  utan för Lasses husvägg...blommar..
          
Proemnade blev myckte längre än vi tänkt oss...men vi fick ju då bra motion...

Tessie låg och vilade..när vi kom tillbaka...

Och vi bryggde kaffe..och njöt av det..i solen som fortfarande värmde.
     

Samira hon åt några BALERINA med choklad emellan...
Hon fick  "prickar" i ansiktet efteråt... KOLLA!!!


Det blev en MYCKET TREVLIG EFTERMIDDAG tillsammans.

TACK FÖR BESÖKET och VÄLKOMMEN ÅTER!!!




Kommentarer
Maggan Karlsson

Min kära Margit!

Som vanligt njuter jag bara av dina fina bilder av nära och kära.

Men vad jag helst vill skriva idag är hur du med värme och känsla tröstar mig .Ja vi hade ett sådant fint förhållande i vårt äktenskap min man och jag och därför saknar jag honom så . Det gör så ont!

En stor kram kommer här till dig min kära vän.

2012-03-13 @ 17:24:23 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
♥ Carina ♥

Härliga bilder som vanligt! Ser lite jobbigt ut att bära cykeln i trappan. Vad är det man säger, genvägar är senvägar :)

Kram

2012-03-13 @ 18:42:42 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Ruth

Ni kan då verkligen konsten att njuta av livet. så mysigt ni har det på altanen. Vilket härligt vårväder, stundtals så känns det som sommar.

Många fina foton som alltid som bekräftar allt mys.

Kramen.

2012-03-13 @ 20:48:59 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Hebbe

God kväll..du har en del att hålla tätt på ser jag,,många fina bilder oxå...

Ja skönt att det finns apparater som gör arbetet lättare och snabbare,,blir nog fint när även väggarna är kaklade.. Haé Kram.

2012-03-13 @ 22:11:58 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Gilla

Så där ja! Nu har ni haft för många födelsedagar igen. Blir ni aldrig trötta på tårtkalas?



Himmel så liten text det blir när man skriver här nu. Man kan nästan inte se den, för texten är så ljus. Jag hoppas att du inte tar illa upp vännen.



Sv: Så roligt att du tyckte om min lilla resa till Klippan. Nog lät det väl vackert när han spelade orgenl.



Kram/Gilla

2012-03-13 @ 23:37:20 URL: http://gilla-gilla.blogspot.com
lillis

Grattis i efterskott till alla som fyllt år.Fina foton som alltid

Ha det gott

Kram

2012-03-14 @ 06:54:17 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
Anita Lundvall

Som alltid lika trevlig att titta in hos dig & Lasse.

Ja ni kan konsten att festa.

Här brukar vi köra med Korv eller s mörgåstårtor då de flesta kommer direkt från jobbet

vi har lite spridda födelse dagar

1 jan

1 feb

2 mar

1 april

1 maj

5 juni

1juli

1aug

1 sep

1 okt

Så som sagt lite spridda

Hoppas er dag blir fin

NU när vädret blr finare tag järna en tur till Axbergshammars Gård

Kramen Anita L

2012-03-14 @ 09:46:52 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
Maria

Så fint du fått här riktigt vårligt.

Skönt med sådana dagar me nära å kära.

Ha en fin helg/kramen

2012-03-15 @ 18:01:52 URL: http://torparmor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback