Besök förra veckan av min väninna, som jag lärde känna redan

på  sluet av -70 talet när jag bodde i Kalmar...där vi då bodde båda två då.
Vi hann med så mycket...Vi "for runt"....
Hade jobbat 2 nätter innan..och nu åkte jag igen till Eskilstuna,
men INTE för att jobba men att för att möta vännen Gunilla som skulle  komma och besöka oss.
Jamen titta, DÄR kommer Gunilla!!!
Ni är vi i Kolsva..hemma hos Lasse.
Jag fick en liten fin present..en lite söt påse...som innehöll ett vackert halsband...
       
Några bilder följer här...
   
På kvällen så åkte vi tilll Ekebybro Bokcafe´...
Det var nog ca 100 pers..som besökte Cafeét under kvällen...
För att njuta, köpa något av det goda som serveras där....samt att köpa lästa böcker...eller byta böcker...
 
Kolla, så mycket gott det fanns att välja mellan....
     
Här njuter vi..och alla andra också. Det var en solig och varm kväll.
     
Det finns även "LOPPIS" på övre våningen...Mycket att titta och välja på...
     
Kolla SÅ MÅNGA  bilar som stod parkerade...
 
Böcker som Gunilla köpte..
Jag köpte också....
Nu är vi hemma igen..och lagade lite käk...
Här ser vi Gunilla och jag...
......................
TORSDAG...då var det VÄSTERÅS vi skulle åka till...
HÄR besökte vi IKEA.....Gick runt och tittade...
 
Hemma igen i Kolsva....
Vi hade köpt jordgubbar....
 
Bilden längst till höger..visar många EP skivor jag köpte dagen innan...och nu hade vi varit på Clas Olsson..i Västerås....och köpt en SKIVSPELARE.... som jag kan spela kasetter, gamla grammofonskivor, CDn...och lyssna på radio också...
       
      
.............
FREDAG: "Eskilstunadag".
Först så åkte vi till  GENSE och sedan till Tuna park.
Där åt vi LUNCH.. Sedan var vi i RADER MASCHER SMEDJERNA och tittade...
     
Mycket fint titta vi på där...
Nästa mål: MARYS CAFE´  en mil utanför stan....
Där hade vi bestämt att träffa Elvy också...
Lite extra blev det dock.. Min son Patrik från "Umetrakten"  var i Västerås med övriga anhöriga...
och nu kom Patrik med sin  fru Catarina och henens kusin Håkan.
     
Håkan, jag, Patrik och hans Catarina...
Håkan, Catarina och Patrik.
 
     
Mycket konst på väggarna där...
     
Fin bild på cykeln...
    
 
Det var  INTENSIVA och MYCKET TREVLIGA DAGAR!!!!
Sedan jag vinkat av Gunilla på tåget på kvällen så var det dags för mej att åka och jobba igen...
 
 
 
 
 

Kommentarer
Susanne

Ni verkar ha haft mycket trevligt brukar bli ganska tuffa dagar ibland men det får man ta. Nu har jag snart haft en vecka semester men maken har jobbat och det göra han 2 veckor till innan ha går på semester. Nu har vi iallfall toan och badrum klara och det är skönt. Ha en jätte bra dag. Kram

2012-07-12 @ 06:43:51 URL: http://vejers.blogg.se
Anita Lundvall

Tack för alla trevlig fotografier på dina nära <& kära
Bok kafe Affesföräldra hem i Nyhyttan " Strandkullen" är numera ett Bok kafe har vi sett när vi passerat med bil.
Loppis på Lördag ser det ut som om vädret skulle bli så bra så vi kan ha Loppis utanför Kvarnboden
Ha e bra kram Anita L

2012-07-12 @ 09:12:10 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
Anonym

Vad mycket roligt ni haft det. Kul att träffa en väninna som man känt så länge. Häftig bild där hon kommer upp i trappen.

Så mycket fina bilder att kolla på

Ha en toppendag och hälsa Lasse
kramar

2012-07-12 @ 11:22:40
wiper

Det var jag wiper som skrev förra kommentaren men det står anonym

2012-07-12 @ 11:23:30 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Lillis

Många och fina bilder som alltid,
Ha en bra helg
Kram

2012-07-13 @ 07:20:19 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
Gilla

Det är alltid kul att träffa gamla vänner från förr.
Du gör visst inte nåt annat än fotograferar. Jag begriper inte hur du hinner förutom att du fortfarande arbetar.

Sv: Det är verkligen gosigt att passa Baloo. Han är vår ögonsten.

För min det är det mera God Förmiddag ärn Godnatt.

Kram/Gilla

2012-07-14 @ 10:11:35 URL: http://trebgilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback