Försenat GRATTIS till "SAMME"

uppe i Umeå som i går fyllde 22 år!!!

Ett STORT GRATTIS "SAMME"

Hipp Hipp Hurra!!!!
Min äldste son Mikael..och hans äldste son, mitt äldsta barnbarn "Samme"

Bilden tagits i somras när vi "var däruppe"

AVSTÅNDET ÄR LÅNGT..
..så det får bli en bild och lite text
,
och jag var i "stan" och inte tillgång till bild där  på datorn
SÅ DET FÅR BLI ETT försenat GRATTIS!!!

En "GOGGLEBLOMMA!!!"


Hoppas och tror att du  "Samme" hade en fin födelsedag!!!!


--------------------


På måndagkvällen så åkte jag till Eskilstuna för att jobba på natten.
Och så fick jag sedan  förfrågan om jag kunde jobba tisdagnatten också.
Det kunde jag, så då stannade jag kvar på tisdagen,
sov kvar i min lilla övernattningslägenhet på tisdagförmiddagen.

 Hade inte tagit med mej nån mat att äta på tisdagen därför...
så det blev en runda till ICA MAXI och handla.

Det blev ett paket fryst torsk.....som jag köpte.

I början på veckan så la jag in ett recept på min facebook...

Zsaziki torsk.
det kanske jag kunde tillaga...

Då köpte jag också morötter och creme fresch som jag mindes fanns med på receptet...

.Rivjärn skulla man ha, att riva morötternapå ..med.kollade i min slkåp, men INTE hade jag nåt rivjärn!
Men jag hittade en lösning.."manicken"  som jag använder att skära fina gurkskivor med, det gick an.

Morötterna lade jag på torsken, missade att jag skulle bryna den i stekpannan och ha vitlök på.

Alla små bilder= "klickbilder" så blir dom större
          

In i ugnen....


NU är det färdigt!!! Hade kikärter och majs i nåra burkar
så det tog jag till..."Bättre brödlös än rådlös"...

Nu var det framdukat....



Min torsk såg inte ut som bilden på "RECEPT NU"...
såhär såg den ut..
Recept: Tzatziki torsk

RECEPTET, 4 portioner:

400 gram torsk(eller annan vit fisk)
2 st morot
1 st vitlöksklyfta
2 dl creme fraiche
1 tsk salt
 Smakrik familjefavorit. För starkare smak ta i mer vitlök, men denna varianten passar barn.

Tillagning: Ugn
GÖR SÅ HÄR


  1. 1.
    Tina fisken. Lägg fisken i en ugnssäker form och salta.
  2. 2. Riv morötterna på det fina på rivjärnet. Krama ur vätskan ur morötterna, så mycket det går.
  3. 3. Finhacka vitlöken. Fräs vitlöken tillsammans med morötterna i lite olja i en stekpanna.
  4. 4. Låt morötterna svalna något. Blanda morötterna med creme fraichen.
  5. 5. Klicka ut röran jämnt på fisken och grädda i ugn 200 gr i 20-25 min.

Serveringsförslag: Servera med potatismos och kalla grönsaker tex gurka och tomater.

Jag hade ingen potatis..eller mos, men hittade i mina  skåp kikärtor och majs och hade köpt några tomater
Så det blev såhär på tallriken:



Senare på kvällen så lyxade jag till det såhär till mitt kaffe...
Wienerbröd.....GOTT!!!!


På eftermiddagen så åkte jag "runt på stan"..kollade några som ev kunde vara hemma...
ringde några..inget svar... så det blev inget kaffe på stan då.

Senare efter kl 17..när mina döttrar Ilone och Maria slutat att jobba för dagen
så åkte jag och besökte dem....drack kaffe och hann umgås ett tag.

Snart var det så dags att åka till Mälarsjukhuset och jobba min andra natt.

......

Nu var ja hemma igen i Kolsva hos min Lasse.
Hade i går i Eskilstuna köpt denna fina kudde....
I LOVE YOU!!!!
Köpte den till min Lasse...Kände verkligen igår..vad jag saknade honom...
när jag var i stan i går

Till min Lasse!


Saknar leeende på bilden..men han är INTE lessen...


Vi var på "SOPPLUNCH" i Brukskyrkan idag...
Åt en GOD SOPPA, grönsaker och kyckling..mycket gott...tyvärr inga bilder.

NU var det dags att stryka gardiner..och ta bort de röda gardinerna som jag satt upp till ADVENT
och nu byta till andra ljusare gardiner...och sätta upp dem.

Första bilden med de RÖDA gardinerna...och sedan bilder när jag bytt...
         

Mittbilden..från rödsvarta rummet. OBS ! Det lysande HJÄRTAT!!!
Det köpte jag i höstas när jag besökte Anita.... la bort det och sökt och sökt.
Hittade det sedan nerstoppat i en låda i köket...och nu har jag satt upp det.

        

Bild från vårt sovrum, med det nya fina dubbelpåslakanet...tagit ner julgardienerna...


Ja det var lite bilder..om vad som hänt...
Lasse kollar nu på handboll....och jag bloggar...
I morron, torsdag så blir det "ESKILSTUNADAG" för Lasse och mig...

Önskar alla en fin fortsättning på kvällen..
och GOD NATT och en
 NY DAG MED NYA MÖJLIGHETER!!!!


Kommentarer
Gunilla

Hej Marigt!

Tack för länken till adlibris!

Det står på sidan där att den är tillfälligt slut,

så jag vet inte om jag vågar beställa den där.

Iofs kan man bevaka, men jag får se hur jag gör.



Det är samma pris där som det var på bokus.

39 kr för pocket, och 159 för inbunden.



Kan ju gå in dit och kolla med jämna mellanrum så får jag se hur jag gör. Hoppas det går bättre därifrån isf.

Har ju aldrig varit några problem hittills när jag beställt böcker från bokus, men just målgång då skulle vara slut. Tack än en gång för länken till adlibris.

Kram

/Gunilla

2012-01-27 @ 01:29:40 URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Lillemor

Grattis till ditt barnbarn i efterskott.

Många fina kort som alltid

Önskar er en bra och skön helg

Kram

2012-01-27 @ 07:06:59 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Camilla

Ett stort grattis till din Norrländska barnbarn :)

Hoppas att allt är bra med Lasse och dig.

Ja..det verkar ju så i alla fall :)

kram!

2012-01-27 @ 08:32:58 URL: http://cammo69.blogspot.com
Gilla

Sv: Vi har också i åtanke att skippa den fasta telefonen. Mobilen finns ju med överallt. Men jag brukar ringa på den fasta till fasta telefoner, för det blir bara en uppringning och sen kostar det inte mer.



Ingenting håller i evig tid. Men vi kanske kan gå till butiken och klaga.



Kram/Gilla

2012-01-27 @ 10:36:05 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Anita Lundvall

Som alltid lika trevlig att komma in till er på bloggen, fina gardiner, vi var faktiskt till Lågpris Vauhuset i Nora i går men hittade inte som passade därefmot en massa anna smått och gott.

Skall kolla på Ikea framöver, tror jag vill ha blått i Matrummet Soffan är ju blå så det kunde kanske bli bra.

Nu är vi friska tror jag Sovit från 22.00 - 0900 i ett sträck ingen kiss paus heller otroligt.

Kram på dig min kära vän Anita Lundwall-



Vet du Min vän som vi begravde förra fredagen hade en blomma som inte blommat på Fyra år, Men dagen efter hennes död komm knopparna nu står den i Blomm med stora röda klasar. Helt otroligt eller hur



2012-01-27 @ 10:57:48 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
ansepanse

jag tog receptet direkt :) det ska jag testa

vilken fin kudde din Lasse fick

vad fint du har det hemma hos dig, vi har också snedtak i sovrummet

kramar och en fin helg till dig

2012-01-27 @ 11:19:39 URL: http://kinaguld.blogg.se/
roffe

Godmorgon.Vad gott det såg ut.Äntligen ny dator.Jag är jättenöjd med min nya data.Ha en skön dag.kram

2012-01-28 @ 09:23:56 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback