Tessie hos "frissan"......

kan man kanske kalla det....
Varje vinter...när det är kallt och snö och Tessie är ofta ute i kylan och snön
så får hon
"MASSOR"..av tovor i pälsen.
Och det är inget ovanligt för "långhåriga katter"
men det är säkert jobbigt för henne..måste "slita i skinnet"..och hon tycker
det är skönt när man "mussar"  på hennes tovor..pälsen...

Fick en "tidig tid" (kl 08.00) i Köping på Djurkliniken..i måndags.
ifall att de skulle behöva söva Tessie när de skulle "raka" henne med trimmern...
 
Kolla "tovhögen!!"


Eftermiddagen:
Sjukhusprästen BOSSE SENTER..sjöng och spelade...
"TANKAR OM LIVET".... 
 i Brukskyrkan på MÅNDAGSTRÄFFEN

Det var ett mycket trevligt program han framförde för oss som samlats...
och sedan så satte vi oss  vid  LÅNGBORD..där vi umgicks vid "KAFFEBORDET"
Där underhölls vi igen av  Bosse Senter...
när han berättade glimtar från sina år som präst...
Olika händelser...som vi fick lyssna på och fick oss även goda skratt...

Efter några timmar hemma igen..så var det dags för mig...

GYMPAN....

(Bilden lånad från Google)

Det var nu andra gången jag var där....
Dålig kondis har jag...så det känns "fruktansvärt" jobbigt första kvarten...
och då känns det som jag skulle villa "smyga mig hem" igen..
Men nu har jag bestämt mig..så det gäller att "jobba på"..kanske inte SÅ jobbigt program
utan  jag har väl dålig kondis....

Måste berätta att den äldsta damen som är med i gruppen..är   90 år!!!
JA, du läste rätt!!!
Och ORKAR HON..så måste jag orka...
Det är väl förmodligen orsaken att hon håller sin spänst..att hon inte BARA sitter...
utan är igång..och rör sig..både hemma , ute och på gympan...
           
Tänk vilka härliga dagar....Lasse och jag  har.....
Ibland "fulltecknat".....och ibland...."BARA VARA DAGAR"
som idag t.e x

Önskar er alla en GOD NATT och en fin och bra MORGONDAG!!!



Kommentarer
Margaretha karlsson

Så skönt för Tessie att bli klippt.Jag har haft en skogskatt och jag kommer ihåg hur pälsen var på våren på honom.

Visst är det nyttigt att hålla igång kroppen för man tappar snart "kondisen".Jag har varit dålig på det en tid nu,så jag får nog skärpa till mig.Kan en 90-åring så då får man ju skämmas lite.

Jag önskar dig en god natt nu Margit,för nu är det läggdags känner jag. Kram.

2011-01-25 @ 22:21:20 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
gerty

Det blev en hel del päls, säkert gott att bli av med

2011-01-25 @ 23:09:50 URL: http://bloggplasten.se
Ruth

Så skönt för Tessie att bli av med tovor som stramar mot huden. Sådant problem har jag med hundarna, stora bollar av snö blir det som måste tina bort, att plocka bort dom går inte.

Så mycket päls som Tessie lämnade på bordet.

Kram och god natt.

2011-01-25 @ 23:15:54 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Christa

Hej vännen! Här har det hänt och händer massor med saker som vanligt. Hoppas allt är bra med dig. Synd att du inte fick Evelina, det vart ett bra reportage. Så härligt att du får njuta av din tid nu och göra som du vill. SÅ ska det vara, du har ju arbetat länge nu och förtjänar all tid i världen för att göra det som faller en in. Klart det känns konstigt efter så lång tid i arbetslivet. Shopping är kul när man får billigt och jag älskar ju spets. har inte hunnit med loppisar alls nästan, det måste jag ta tag i. Söker med ljus och lykta efter en gammal tvättbräda samt gamla trådrullar med eller utan ställning. DOM är svåra att få tag på. MEN nån dag kanske. MÅ gott kära Margit. Vi hörs, det har blivit lite skrivning här hos dig men jag har inte glömt dig. KRAM

2011-01-26 @ 07:43:48 URL: http://www.angelandroses.blogspot.com
Camilla

Vad skönt att få bli av med lite päls.

Vad fin hon ska ha blivit.

90 år!

Vilken krutgumma!

Ha nu en bra dag!

Kram på dig!

2011-01-26 @ 08:55:09 URL: http://cammo69.blogspot.com
Hebbe

Hejsan,,ja det ska bli skönt,,april är den månad som jag åkt flest gånger..Ha en trevlig kväll,min bror har sett den filmen,den var bra sa han. Haé.Kram.

2011-01-26 @ 13:58:13 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
Lambergsfrua

Skönt för Tessie att få komma till frissan - men så tidigt på morgonen;)

Sen Måndagsträffen i Brukskyrkan och slutligen ett gymmpapass - och det kallar du "bara vara-dag".

Hur ser då en aktiv dag ut?

Du är en härligt aktiv person, Margit och jag tror inte dina dagar kommer att räcka till för allt du vill göra, nu när du slutar jobba.

Ha det gott!

Varma kramar till dig min vän!

2011-01-26 @ 15:55:50 URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
ansepanse

inte visste jag att även katter måste till frissan :)

inte dåligt för en 90-åring att vara med på gympapass

är du syster till Irja? jag följer hennes blogg :)

kramar

2011-01-26 @ 18:38:32 URL: http://kinaguld.blogg.se/
Calma

Hej på dej,

tack för besöket hos mej,,,kul



jag har haft 2 st norska skogskatter,

den ena vaar så tovig när jag tog hand om henne,så hon fick sövas ner o totalrakas,så allt togs bort,bara lite runt halsen kvar,

Hon såg ut som en lejonhanne L,,det lilla livet,Trollis blev 12 år,,



Ja,jag ska fotografera,men mbilen atr ej så bra tycker jag o lite sjabbel med kameran,

men det blir,,L



Du,är du bra på detta med blogg,,L?

Jag har 2 kategorier,som jag ej använt sen min förra bloggperiod,

Bl a Veckans Tanke,men jag kollade men vet ej var jag får in just ngt under Veckans Tanke,

Gick in på denna ketegori,tänkte om det stod att jag kunde skriva nytt "tankeinlägg",men no

Bara en undran,tänkte jag skulle ta upp det igen



ha det toppen annars,

Och skönt med aktiva o "bara vara" dagar,så gör jag

Kram Calma:=)

2011-01-26 @ 19:51:41 URL: http://calma-s.bloggplatsen.se
Calma

Hej på dej,

tack för besöket hos mej,,,kul



jag har haft 2 st norska skogskatter,

den ena vaar så tovig när jag tog hand om henne,så hon fick sövas ner o totalrakas,så allt togs bort,bara lite runt halsen kvar,

Hon såg ut som en lejonhanne L,,det lilla livet,Trollis blev 12 år,,



Ja,jag ska fotografera,men mbilen atr ej så bra tycker jag o lite sjabbel med kameran,

men det blir,,L



Du,är du bra på detta med blogg,,L?

Jag har 2 kategorier,som jag ej använt sen min förra bloggperiod,

Bl a Veckans Tanke,men jag kollade men vet ej var jag får in just ngt under Veckans Tanke,

Gick in på denna ketegori,tänkte om det stod att jag kunde skriva nytt "tankeinlägg",men no

Bara en undran,tänkte jag skulle ta upp det igen



ha det toppen annars,

Och skönt med aktiva o "bara vara" dagar,så gör jag

Kram Calma:=)

2011-01-26 @ 19:52:04 URL: http://calma-s.bloggplatsen.se
Lena

Oj, det blev en katt till av allt håret som blev bortklippt. Härligt med gympa. Ska träna i veckan.

2011-01-26 @ 20:40:35 URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
Marie-Louise Grimlund

Hejsan Margit !

Göta Petter så många kommentarer Du fått. Och så kommer jag med en till.Du kan göra en mössa av pälsresten. hihihi



Är Du hemma i Eskilstuna den 31/1 el.har Du eftersändning.?



Visste inte att Du hade en katt.



Kram Mi

2011-01-26 @ 21:45:04 URL: http://parart222.blogspot.com/
Lillemor

Skönt för Tessi att bli av med lite tovor.

Fina bilder som alltid

Ha det gott

Kram

2011-01-27 @ 07:21:12 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Roffe

Godmorgon.Igår vann jag på V64.Nu ska jag ut i kylan och köpa pärontårta,dom säljer en dag gamla tårtor för halva priset.jag som är bagare vet att tårtor håller sig några dagar.Finns ett bageri som säljer bakverk nästa dag,halva priset.köper inte 1 tårta för 185kr till mig själv.90kr är bättre.ha ne skön kall dag.kram

2011-01-27 @ 09:49:30 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Rigmor

Oj, det vart ju nästan över till en katt till!! Måste vara skönt när det är gjort, här är det två korthåriga kattdamer så det bekymret slipper vi. Sen tror jag knappt ens vi skulle komma så långt som till ytterdörren om transportburen kom fram...De hatar den, och veterinären likaså, vilket de förknippar med buren.

Så skönt att kunna planera sina dagar, ibland behöver man bara tid att göra saker med sin andra halva, utan en massa måsten, och att det nödvändigtvis inte behöver vara plikter, utan lite flärd i tillvaron också!!

Ha det så gott!!

Kram

2011-01-27 @ 12:09:23 URL: http://paradisetbergamon.blogspot.com
Maria

ja ni har det bra du o din Lasse så verkar de i alla fall på dina inlägg och jag gläds med er. Jo men katten behöver ju också friseras ibland speciellt när den är långhårig.

Ha en lika bra helg som veckan varit/kramen

2011-01-27 @ 17:29:55 URL: http://torparmor.blogspot.com
wiper

Vad härligt för din katt att bli av med en massa hår som är för mycket. Härligt med måndagsträff och en präst som sjunger på sån fin scen. Vad härligt att du går på gympa. Förstår att det är jobbigt i början när man är ovan. Det är full fart på dig och jag beundrar dig. Kul att en som är 90 år är med också.



Ha en fin kväll vännen

kramar

2011-01-27 @ 21:04:26 URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback