2 DAGAR av födelsedagsfirande....

Börjar med gårdagens firande av Disa, Lasses barnbarn i Uppsala..
som fyller 7 år kommande veckan men vi fick vara med och fira henne redan i går....
när dom kom till oss i Kolsva...
redan i fredags....så blev det att hoppa....för Disa....
med lillasyster Ida och pappa Tomas...


Mamma Ulrika.....


Och nu är Leo också med på bild.... (Lasses son Kents lilla hund)
Kent har under helgen cyklat Vättern runt....och då har Leo varit hos oss i Kolsva.


På fredagkvällen så tyckte vi att det skulle vara bekvämt för oss....
så det blev 3 familjepitzor......för oss 7 personer...
Det tyckte dom på PITZERIAN var mycket!!!!!

MEN vi gjorde så, sparade och resten som blev över,
då hade vi LUNCHEN fixat på lördagförmiddag, klart att värma och bekvämt....




Här är det smaskens.....


Lilla Ida....hon fick lite annat...


Men pappa Tomas och Disa...dom åt pitza...


jag åt och njöt, samt Sofie, ett av mina barnbarn
 som jag nyss hade varit o hämtat i E-tuna.
Hon har vi fått ha oss oss under helgen och åker med mig när jag skall jobba på måndagkvällen/natten..


"Visst har jag gullig pyjamas? "


Senare på kvällen så blkev det att SPELA PLUMP....
Sofie, Steff, Lasse och Tomas....


Disas feest var planerad till kl 14.00....
Här är det dukat och klart....
Vi hade en lite förhoppning att kunna vara ute..och njuta av vackert väder och värme...
Men så blev det inte. Såg  ut att kunde bli regn...och ingen värme direkt i luften...


Nu var det hela dagen  TVprogram om det stora princessbröllopet
så då var det rätt bra att festen blen inomhus...


Här ser vi en del av oss...vid fikabordet...OCH så tittar vi också mot/på TVn...






Här är FÖDELSEDAGSBARNET DISA......
TÅRTAN...med de 7 ljusen.....


Steff och Roger...Lasses söner...


Min dotter Maria och Tomas...Idas pappa ( Lasses son)


Min Lasse o jag...


Måns...ett av Lasses barnbarn.....


Här ser vi pappa Roger.....och Lasse....(Son och far)


Sofie, mitt barnbarn...


Tomas fru...med dottern Ida....


Mina barnbarn: Sofie o Samira....


Ilone, min yngsta dotter...


NU har DISA börjat med att öppna det stora paketet....


Hä är innehållet, presenten.. En CYKEL!!!!!



 Lasses son Steff...och Lasses sonhustru (Rogers fru) och Måns....


Mina döttrar Maria o Ilone....


NU ser vi på TV....
Bröllopet.....


Lilla Leo.....


Ulrika, steff och Roger....


Ulrika och dottern Ida...


Samira och Disa...


Det blev en trevlig eftermiddag tillsammans när vi fick fira Disas 7 års dag...

Lasse o jag tycker det är så roligt att få vara med och fira våra egna och varandras anhöriga.


I morron skall jag försöka hinna lägga in födelsedagsfesten vi har varit på idag, i Linköping...


Kommentarer
Suss

WOW, vilka pizzor och vilken fin "kopyjamas". Det är mycket fester hos dig/er. Roligt! Kram

2010-06-21 @ 01:25:21 URL: http://leontina.blogg.se/
rolf

God morgon.Vilka fin barn och barnbarn ni har.har du barn som bor omkring där du bor och ,några i norrland.lasses söner bor runt där han bor eller.du ska ha en skön dag.kram

2010-06-21 @ 06:24:22 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
Lillemor

Vilken fin helg ni haft med familjen samlad till fest. Fina bilder som vanligt

Kram

2010-06-21 @ 06:55:17 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se/
Sita

God morgon. Trevligt att ni kan samlas så många. Kram

2010-06-21 @ 07:04:30 URL: http://www.metrobloggen.se/Sita
Berith

Godmorgon kära Margit =))

Vilken trevlig födelsedagsfest !! =))

ja det är roligt att få vara med och fira

varandras nära och kära =))

Vilken fin cykel Disa fick ! =))

Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

2010-06-21 @ 08:40:44 URL: http://maxmax.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback