SISTA VILAN...

Vakt av på morronen. Jobbat mina 4 nätter. Sovit ett par timmar.

Vi har idag följt vår vän Ulla till sista vilan. Det var Begravningsgudstjänst i Stillhetens kapell. Där tog vi farväl av Ulla som vi lärde känna redan på 80 talet. Hon har varit juk den sista tiden och fick lämna detta jordelivet för några veckor sedan.

Vi sjöng tillsammans:

Jag skall gå genom tysta skyar, genom hav av stjärneljus,
och vandra i vita nätter tills jag hunnit min faders hus.
Jag skall klappa sakta på porten där ingen mer går ut,
och jag skall sjunga av glädje som jag aldrig sjöng förtut

Sedan skedde bergravningsakten av Mirjam Holm från Pingstkyrkan.

Vi fick därefter  ta FARVÄL av Ulla och  lämna våra rosor på hennes kista.

Sedan avslutade vi medatt sjunga  tillsammans:

Bred dina vida vingar o Jesus, över min.
Och låt mig stilla vila i ve och väl hos dig.
Bliv du min ro, min starkhet, min visdom och mitt råd,
och låt mig alla dagar få leva av din nåd.


Förlåt mig alla synder, mig rtena i ditt blod.
Giv mig ett heligt sinne, envilja ny och god.
Tag i din vård och hägnad oss alla, stora ,små,
och låt i frid oss åter tills nattens vila gå.






VILA I FRID, ULLA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback