Vi äter tillsammans...

Kent, Lasses äldste son ringde ju igårkväll och berättade att sönerna/bröderna skulle till Inga-Britts lägenhet och plocka ihop... Hon lämnade ju oss för ca 3 veckor efter sin svåra sjukdom. 
Då sa jag att de kunde komma och äta hos oss efteråt....
Vi åkte ju också till Västerås till Ikea och handlade i dag. Kom hem vid 15 tiden.
Temperauren den var "svängande" När vi åkte så var det ca 12- 13 grader varmt.
När vi åkte hem så hade graderna sjunkit. det var va 6 och gick ner till
+ 3 grader några mil från Köping. Men nu känns det bättre igen.

När vi kom hem så påbörjade vi förberedelse för maten vi skulle bjuda på.
Grilla nötkött, vilket Lasse alltid sköter om så perfekt..
Så gjorde jag potatissallad , på årets svenska potatisar..skall ju "skalas" innan tillagningen.
Hade kokt dom i tid för att kallna... man blandar sen bl a olivolja
och vinäger och lite grönsaker efter vad man tycker.
Hade gjort den i ordning.
Då ringde telefonen. Ilone hade tappat sin lägenhetsnyckel (bor ju i Eskilstuina)
och jag har en reservnyckel som tur var...
Bestämde geanast att jag åker till E-tuna med nyckeln och sedan åter
 till Lasse o Kolsva och fortsätter med maten.



Hade även börjat förbereda rabarberpaj. Lasse hade plockat och "rensat"
så jag hade börjat med att göra den i ordning men ej hunnit med "smulpajsgrejerna".

Men vi hann få det färdigt till ca klockan 19.
Här ser vi pappa Lasse och  Kent, en av sönerna...


Julia, kent dotter samt hennes kille Simon...


Stefan ockå Lasse son samt Lasse...

Stefan, Lasse och Kent...


Jag och Stefan...



Simon, jag och Stefan......



jag själv.......


När det var dags att kent skulle åka hem så när vi öppnade dörren
och han parkerat bilen framför ytterdörren..... så vem var uppepå hans bil???
Jo,  Linus! Hade Tessie varit på våra bilar och kloivit så var ju Linus
också tvungen att gå upp och vara på en bil han också..


Men han tänkte: "bäst att kliva ner"... jag hann inte hämta kameran i tid..
 Utan han var nästan nere på marken
när jag tog bilden..

Tessie hon hade platsat sig på stolen på bron... låg bara och tittade på..


Ja det var lite av händelserna jah och Lasse varit med om idag.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback