Midsommardagen gemenskap.....i Kolsva...

Snart är även denna dag slut.
 Och vi har haft det SÅ trevligt o fint även idag.
VÄDRET, ja, det var ju grått imorse men efter det
att timmarna gick så klarnade de upp eftersom....
Så klockan 3 när vi skulle samlas att äta och umgås idag så tro det eller ej:
Vi kunde sitta ute i det fria!!! Inget regn utan sol och vackert..
Idag så hade vi alla 4 Lasse söner med familjer hos oss samt Ilone, min yngsta dotter samt 2 barnbarn, Sofie och Samira hos oss. Vi var  tror 18 personer. JÄTTEROLIGT!!

Det är ju en del förberedelser på olika vis men många hjälpte
till på olika sätt så maten var klar när tiden var "inne"...
Hade ju gjort iordning Meny, skrivit på datorn och dragit ut.
Både föratt det är lättare när man skall handla
och förbereda
MENYN:
Grillad fläskkarre´, flintastek, korv till barnen
Potatis sallad (som innehåller bla Olja och
 balsamvinäger och en del grönsajer och kryddor)
Köpt potatis sallad, potatisgratäng.
Gränsakssallad,
Norötter, lök och champinjoner (haft i ugnen ca 50-60 min)
Mycket omtyckt o gott...

Drycker av olika slag...

Ja nu börjar jag med några "morronbilder"
Då var bara jag, Samira o Disa uppe o vaken..
Tjejerna tittade på TV och jag satt väl med datorn..
Tessie kom o kelade med Samira.. (det är lite ovanligt. För Tessie är lite försiktig...)
Var tvungen att ta ett par kort och lägga in..




Nu var det träningscykeln som gällde igen...
Visst är dom söta!!!












































































Kommentarer
Lindis

Di visar jämt så härliga bilder! Kramen om dig! Må så gott!

2009-06-21 @ 10:55:46 URL: http://www.metrobloggen.se/lindis78
Micke

Fina o många bilder.

Roligt.

Må väl

2009-06-21 @ 20:55:01 URL: http://pappamicke.blogg.se/
syren

Vilka underbara bilder! kram

2009-06-21 @ 21:59:47 URL: http://www.metrobloggen.se/abc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback