LÖRDAG I KOLSVA

Lasses toalettstol..



Här vågar man knappt sätta sig......



Man behöver inte "åka över ån efter vatten". När vi  öppnade dörren hos
Lasse och tittade ut upp mot
backen så där satt grannarna  "i skogen" och grillade korv vid en härlig brasa
som knastrade så gott.




Detta är ju "endast ett stenkast" från tomten men dock så härligt!





Vi åkte då iväg till Köping. Där var det marknad på torget. Jag ville
 vi skulle åka så att vi kom oss ut ett tag...






Jag har inget minne av att jag varit på marknad under
vintern...när det varit snö på marken...


Vi gjorde inte så stora affärer. Lasse köpte en "tjock grillad " med tunnbröd
åt oss var. Den var stark o god.
Jag köpte också en bunt fina vykrt att skicka och ge bort vid födelsedagar.




Sen äkte vi hem igen. Mycket vackert  i Köping, efter vägen, i skogen olika vyer...

Köpings kyrka



Ströbohög




Vy mellan Köping och Kolsva






Uppför "kyrkbacken"







Snart framme på Skyttevägen


Härligt att titta på naturen ute nu när det är snö på marken, träden...

Kommentarer
Maria

Ni verkar ha haft en underbar dag, härligt. Vi börjar äntligen bli klar med ommöbleringen. Ni får väl komma och kolla i morgon. Kram från oss i

E-tuna.

2009-02-14 @ 22:15:36 URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback