HAFT BESÖK........

på eftermiddan...
efter att ha sovit under förmiddan till klockan ett ungefär....

Satu  är en av mina arbetskamrater...som också jobbar "natt"...

Jag hade bett henne att komma och hälsa på en stund
 och visa mig lite hur man tar in bilder på FACE book...
Tack Satu!!
för hjälpen och pratstunden samt hjälpen och den fina BLOMMAN!!!
TACK!!

SATU..... bild av den söta bloman jag fick... rosa till höger..


Därefter åkte jag till Marias koloni.
Hade lovat att vara "sladdhållare"
när hon höll på att klippa gräsmattan med den elektriska gräsklipparen..

TACK MARIA för den goda sallden du bjöd mig på!!

Maria har tömt det klippta gräset som samlar sig i "lådan"..


Här klipper hon för full fart!!!



Sedan plockade Maria ihop och låste så vi gick samtidigt till våra bilar.
Vi hade ju sett på himlen, mörkret, molnen att snart skulle
ovädret komma  "över oss" så det var bäst att skynda på...


Jag tog då fram kameran och tagit  em "MASSA" bilder av himlen.
De bilder jag tagit är många, med olika skiftningar. Alla tagit inom ca 15- 20 min.
Tänk vilka variationer..
Mycket vackert också!!
Titta och njut...¨
tycker du att det är en upprepning..
så blunda då...














DENNA BILD ÄR UNDERBART VACKER!!


Är nu på Årby på "min parkering"...


  
















Nu är jag inne... imin lya...
har endast varit inne en kort stund och nu regnar det..
Denna bild är tagen innifrån lägenheten..







Skall nu jobba i natt igen.
Imorron bitti så har Lasse sin träff med sina "travkompisar" hemma i Kolsva.
Sedan kommer han till Eskilstuna.
Vi ska på eftermiddagen till Karin, en av våra vänner som fyllde 60 år i början på året.
Hon var då inte vid så god hälsa så hon beslöt att ha bjudning senare.
Och nu är det i morroneftermiddag.
Dom har fixat ett gästtält så
om det regnar även i morroneftermiddag "så har vi ändå tak överhuvudet"..





Kommentarer
Ellis

Haha jo men ändå...



du skrev 20% innan ".se" så du vet :)

2009-08-14 @ 20:04:18 URL: http://ellisu.blogg.se/
Satu H.

TACK själv, va såå kul hälsa på i din mysiga lägenhet !!! Vi ses på jobbet igen...!! Kram

2009-08-14 @ 20:17:39
roffe

Godmorgon.ha en skön lördag.kram

2009-08-15 @ 07:14:33 URL: http://www.metrobloggen.se/ernst
biggan

har kikat lite i din blogg, många fina härliga bilder, och du skriver bra, kramar biggan

2009-08-15 @ 12:39:46 URL: http://www.metrobloggen.se/biggansblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback