"DAGEN IDAG"......

Ja då var det tisdagen den 25 augusti  och redan afton-kvälll.
Lasse o jag började med sovmorron till 9.30.
Var väl vaken tidigare.....lyssnade lite på radion..
och upp vid 9.30.

Jag jobbar ju i natt
så då tyckte jag att vi kunde ligga kvar i sängen och dra oss...

Vi åt frukost som nu kommer på bild..
Fil med färska svartvinbär.....
Smörgåsar med stekta GULA KANTARELLER...o lite ost....
och kaffe till,  naturligtvis...

JÄTTEGOTT OCH NYTTIGT!!!
Här sitter Lasse... och jag är ju bakom kameran...
.
Ja visst ser det gott ut....


Tessie (katten)bakom cykelhjulet. Hon håller på att tvätta sig...


Sedan har vi varit i bärskogen....











Sedan har vi haft besök av Måns och pappa Roger (Lasses barnbarn och son)
Det var så trevligt. Vi hade  i går gjort rabarberpaj, 2 stycken så vi hade en kvar och då fick vi hjälp att äta av den.

Måns bygger koja.....




Här spelar vi Yatsy.....på skoj...






Lille spjuvern Måns...

Måns på lilla studsmattan....


Vi skulle ta en promenad till "bron"..... tyckte  Måns
och det var inget dåligt förslag...
Här försöker Lase kliva över bommen...
jag kröp under...


Javisstja... Lasse var tvungen att krypa under han också...


Här är "bron"... som Måns kallar det...











Påväg hem igen...



Vi har rensat alla bären: blåbären samt lingonen..
Lasse han håller på att koka lingonsylt nu och blåbären skall vi frysa ner..
Snart skall jag åka till Eskilstuna och bära upp mina
grejer itill lägenheten och vid 21 tiden så skall jag åka till jobbet.
Jobbar ju nu 2 nätter och vakar av på torsdagmorron..

Kommentarer
Julia

sv: Vad kul att du vill vara med! Jag drar en slumpmässig vinnare ikväll eller imorgon :)



Ja jag är född och uppväxt på Mariehem! Nu studerar jag till bildlärare på gymnasienivå, så jag blir kvar i Umeå i minst fyra år till - och jag trivs som fisken i vattnet här, så det är inte mig emot! Jag bor själv i studentkorridor, har ett rum på 21 kvadrat med pentry. Jag och min pojkvän funderar på att flytta ihop snart också :)

2009-08-25 @ 18:54:33 URL: http://juliapysslar.blogg.se/
adina

Ja, men han var 96 år, så vad ska man göra :)?

2009-08-25 @ 20:52:50 URL: http://lillsmuurfen.blogg.se/
adina

Och katter är så söta!

2009-08-25 @ 20:53:22 URL: http://lillsmuurfen.blogg.se/
Augusta

Tack för att du tittade in på min blogg.

Vilken trevlig dag du har haft idag :)

2009-08-25 @ 22:13:34 URL: http://www.metrobloggen.se/evas
sannof

Mycket fina bilder..=)

Julia

sv: Tack igen kära du :D Dina kommentarer värmer verkligen, tusen tack!

2009-08-26 @ 18:34:37 URL: http://juliapysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback