Valborgsmässoafton 09

Ja då blir det "brasa" i kväll då... Ja tänk vad många eldar
som skall brinna under kvällen i vårt "avlånga land"...
Antar att många av oss har planerat att kolla någon eld där vi  bor/är...
det är ju tradition.
Minns när man "var liten" och bodde på landet  så hade väl pappa och nån granne dragit
ihop några ruskor ibland... så att vi fick se ELDEN brinna.
Minns också  (när jag var i 14-5 års åldern) så
brukade vi åke till Vännäs och fira VALBORGSMÄSS vid Missionskyrkan...
och tro det ellr ej, jag tyckte det var väldigt roligt att skjuta smällare (8 öres)
och kastade för att skrämma "tanterna"...och jag tror jag lyckades...
att skrämma dem ibland.
Som vuxen skjuter jag INTE smällare.
Se hela bilden


I kväll så skall vi få besök av Elvy och hennes vän/sambo Håkan
från E-tuna.
Blir trevligt att få besök och äta /grilla lite och sen så blir det "Majbrasa" som vi skall se..

Skall lägga in lite bilder som jag tog i går 29 april.... tog dem vid min  P-plats och tänker att dem kan jag titta på nästa år och jämföra hur löven är nu och se hur dom slagit ut då...

Hängbjörk, inte Så mycket utslagen men på G


Även dehär är en hängbjörk.








Och slutligen så satte jag Lasse i "extraarbete". på kvällen..
Hyllorna i kastrullskåpet började ramla sönder så det blev svårt att "komma åt"
och nu plockade vi ut allt och sen så blev det lagat/fixat...
men det var lite svettigt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback