Träningsprogram för..

axlar......mina knän..








petrabenboj200

Har varit på besök till  "min" sjukgymnast idag igen. Var ju där på remiss för nån
 vecka sedan p g a min axelluxation...
som jag idag inte känner nåt besvär av eller nån smärta...
Jag fick förslag/tips på rörelser jag kan göra/träna på med mitt "gummiband" som
jag hade sedan tidigare...



Idag så har han jobbat med mitt vänstra knä... som jag har det besvärligt med...
han har tänjt och sträckt...
det gjorde "ontskönt"
fick även nu råd på rörelser  som jag skall göra dagligen  för att tänja på "mina för korta  lårmuskler"

Jag tyckte direkt när jag gick därifrån att det kändes annorlunda i
 mitt knä som jag har så svårt att sträcka ut helt..












Ja det vara bara lite "ströbilder"...

Fick sen telefon när jag var på väg från stan, hem till lägenheten, cyklande...
Blev då medveten om att jag glömt att ta med en väska från Lasse i går (som Ilone hade glömt) som jag
skulle ta med mig till E-tuna...men som också jag glömde...

Ja, då blev det en liten biltur extra, oplanerd till Kolsva o Lasse för att hämta väskan.
Nu sitter jag vid datorn hos Lasse och skall NU TA MED MIG väskan...

Tänk vad glömska kan spela spratt med oss...
och "det man inte har i huvudet, får man ha i bena"...
Nu slapp jag ju gå, jag hade ju bilen..


Skall snart köra åter till E-tuna för att jobba min andra natt och vakar av i morronbitt för att vara ledig 2 nätter igen.
Åker till Lasse igen i morronkväll. Maria ringde på eftermiddan och Sofie, hennes ena dotter) är med och spelar nån teater på kvällen och jag blev erbjuden 1 biljett vilket jag TACKAT JA till. Det innebär att jag blir kvar i stan hela dan och åker till Lasse senare på kvällen

Kanske det blir FRISKIS OCH SVETTIS under dagen. Skall kontakta Maggan...
om vi kan följas under dagen på ett pass.

Trots att jag "fick" axeln ur led sist jag var där så bestämde jag mig att "inte ge upp" utan fortsätta.
Jag tyckte ju att det var så nyttigt och roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback