Söndagkväll och dagen är snart slut..

Vakade av i morse. Så sov jag till kl 10.00. "Gjorde mig i ordning", drack kaffe o åt en macka.

Hade planerat att åka till Pingstkyrkans förmiddagsgudstjänst kl 11 vilket jag gjorde.



Det var Marcus Ardenfors som predikade. Hans ämne var "Församlingen och VI är församlingen."

Var en liten runda förbi hos Maria innan jag åkte förbi min lilla lya och plockade ihop det jag skulle ha med mig till Kolsva och Lasse.

Har under kvällen tagit mig "en liten tupplur". Sov ju inte så mycket på morronen och jag var nog trött för jag somnade och sov kanske ett par timmar.....


 

Ja nu i morron så börjar ju påskveckan, "Stilla veckan".Lite förberedelser inför helgen blir det väl.
Lasse o jag och katterna åker till Eskilstuna redan på onsdagkväll till söndag. Jag jobbar ju onsd, torsdag och fredagnätter samt skall "ut igen"på måndag, annandagpåsk..


 

Jag är ju med i P-kyrkans värdgrupp och vi/vår grupp ansvarar för denna vecka.Varje kväll är det samlingar i kyrkan med tema inför Påsken och dess budskap. Även flera Gudstjänster /samlingar under själva Påskhelgen. Vi ansvarar då för "värdbiten" och ansvarar för "kyrkkaffe" på söndag/Påskdagen förmiddagsgudstjänst.


Så det gäller här att "inte ligga på latsidan" och planera för varje dag så att jag inte glömmer nåt. Mat skall ju även planeras, inköpas och tillagas..

Vädret idag har ju inte varit så fint som i går. Så jag är glad att jag tog mig tid och var med på promenaden till Årbystugan och njöt av solen och det mycket vackra härliga vårvädret.


 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback