Körde bil.....

I gårkväll så  skjutsade Lasse mig till Eskilstuna. Vi, jag och Ilone och Maria var ju på föreläsning på Högskolan och lyssnade om :ADHD och Aschbergers syndrom. Det var MYCKET intressant. Dom som föreläste: Åsa Gravander  hade själv som vuxen "fått sin diagnos" som vuxen och så hade hon 2 söner med olika diagnoser.

Hon berättade på ett mycket levande och intressant sätt deras livsöde och berättade om sig och sin familj hur det kan vara i en sån situation...

Stefan  ??? berättade om sig själv, sin familj och "sin diagnos" var det innebar och hur han/de  upplevde vardagen....

Det var en mycket tänkvärd föreläsningskväll, lättlyssnat......många tankar under och efter föreläsningen när man gick därifrån...

Följde därefter upp till Maria och vi drack lite kaffe innan jag gick förbi min lägenhet där blommorna "var helvissnade". Dom "hängde" över krukorna av torkan... Vattnade på ordentligt.  Lämnade ju lägenheten i fredags eftermiddag när Lasse hämtade mig.

"Hela hallen" var fylld av dagstidningar och reklam. Plockade ihop allt i en kasse och åkte till Kolsva. Kom fram vid 23 tiden. Det gick bra  att köra/ratta trots att axeln varit ur led. Jag har ju inga "eftervärkar"....mycekt tacksam för det...





Så det kändes skönt att "sätta sig bakom ratten" igen...

Solen är på "uppgående" Ser ut genom fönstren... hoppas kunna sitta ute vid trappan här hos Lasse även under förmiddagen, dricka lite kaffe och fortsätta läsa boken som jag påbörjade i går att läsa. Låg även och  läste en stund i natt innan jag somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback