Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Jag hade ju planerat att ta mig en morronpromenad  på ca 30 min..
Gick ju igår och det VAR SÅ SKÖNT.
Solen skiner ju redan nu på morronen så det kändes så härligt att gå igen..
Tessie hade varit inne men ville ut. Jag släppte ut henne genom ytterdörren...
så hon var då på framsidan..trodde jag,
Jag går ut bakvägen så ser hon inte mig, tänkte jag.

Förra sommaren så kom hon ofta och följde med oss när vi tog "skogspromenader"
 så jag hade det i färskt minne...

Jag började gå.... vad ser jag, jo Tessie som sitter på grannens tomt på baksidan.
Begrep ju på en gång att nu "får jag sällskap" på min promenad.


Ja här kommer hon spatserande...

Bild på promenaden  som blir........
ser ju härligt ut, en vårpromenad...

"
"Ja man kan ju se sig tillbaka, men jag följer med matte, det kan ju vara kul......"


Vi gick en lång bit, genom lite skog sen ett villaområde,
sen lite skog igen...
men oh, nu kommer en man som har gåstavar och promenar "mot oss"

"Jag är rädd, jag vänder!... (Tessies tankar?)
Så hon vände tillbaka samma väg/stig som vi kommit.
Det var bara för mig att följa med tillbaka..
Här kommer hon "lufsande"
Måste berätta att en bit fick jag bära henne...
vet ej om hon "inte orkade gå" eller tyckte att det var bekvämt att bli buren.

Ja så blev det med den promenaden. Kanske 15 min och jag hade ju planerat minst en halv timme.
Men det kan bli på eftermiddan... om inte Tessie är ute då också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback