Arbetslust..

Vaknade i dag, rätt utsövd. Men jag tänkte ändå att när Lasse har åkt till jobbet så kanske "jag lägger mig en stund" på rumssoffan och vilar en extra stund.
Jag sov ju inte så mycket i går när jag vakade av. Satte mig vid datorn, läste i morrontidningarna och läste vad som hänt sen i går...

Nja, så fick jag arbetslust. Solen skiner ju och det verkar bli en vacker dag idag, åtminstone förmiddagen... Tog en vattenhink och fönsterskrapa. Började med att "torka väggen" under förnsterbrädorna. Det blir nämligen smutsigt på väggen under när Linus och Tessie hoppar upp och sätter sig där så har dom väl antagligen" smutsisga/leriga"  små fötter...Nu har jag i allafall åtgärdat detta...även putsat/torkat av lite på fönstrens utsida där dom också har satt "sina spår"...

Jag kommer nu inte att "lägga mig en stund", har ju nu kommit igång..... Har plockat fram påse med tidningar samt påse med "hård last" som jag skall lägga i rätta kontejnar. Det innebär att jag skall snart ta mig en promenad  med kassarna och gå till   "återvinningsstationen". 

(Nu ser det inte ut såhär förskräckligt där jag skall lägga)
Sopstation







Skall väl också försöka att läga in en "påskbild":




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback