Dagarna före JUL....

Sedan några veckor tillbaka ..så visste vi att Mirjam (min dotter i Nordmaling)
samt hennes 3 döttrar
skulle komma ner till oss och fira JULEN "härnere!
Tågbiljetter var beställda och  de skulle åka till Västerås och Lasse skulle hämta dom där,
fredagkvällen den 21 dec kl 18.30..
Men vintervädret, snön och kylan, kan man då lita på att SJ håller tiden..???
Nej icke denna gången heller.
Starten från Umeå, gick 2 timmar efter planerad avgång, där började det.
Vi fanns hemma, Lasse och jag.
På eftermiddagen så ringde telefonen, Mirjam berättade då att dom
"satt FAST" utanför Sundsvall. Försenad..och det kunde dröja innan dom kom iväg igen.
Senare så ringde hon igen, ja, då var dom utanför Gävle..
och det var nåt fel så tåget kunde inte köra "rakt ner"
utan NU måste tåget ta rundan förbi Krylbo..=
Ännu mera försenat, så småningom så fick vi bud om att dom skulle kliva av i Sala
och därifrån sklulle dom nu få åka buss till Västerås.
Där skulle Lasse nu få hämta dem ca 23,30...
Ja, kl 00.30 så var dom hemma hos oss i Kolsva.
HUR gjorde man innan mobilerna fanns???
Ja nu slapp Lasse åka och vänta på tåget redan 18.30 eftersom
vi kunde ha telefonkontakt kontinuerligt...
-----
 Lördagmorron...barnbarnen hjälper oss med att klä JULGRANEN.
Ruth och Wilda ska nu hjälpa oss..
Belysningen hade vi vuxna satt dit, men kulorna och "småplocket"
fick Ruth och Wilda sätta upp.
(Alla små bilder= "Klickbilder".
     
TITTA, SÅ FIN DEN BLEV!!! KLART!!!  
Tomten står nu och vaktar klapparna...
Lite övrigt pnt som satta upp hos oss... 
      
Lite lunch åt vi och sedan åkte jag med Mirjam och döttrarna till Esksiltuna.
I Eskilstuna åkte vi förbi ph hälsade på hos Maria en stund.
 
 
Samira följde med oss, nu skulle vi möta Isak, Mirjams son son studerar i Finspång
och skulle nu också fira Julen med oss.
Nu åkte vi vidare till Ilone, min yngsta dotter...
Där fikade vi och tittade på de 2 nya kissungarna, som Sofie skaffat och dom ska bo hos Ilone tills vidare.
     
 
      
 Vi åkte sedan till Kolsva..och på nattimmarna så tog vi en "FIKAPAUS" igen...
     
.....
Söndag, vi pysslar, handlar och barnbarneb leker och har skoj... 
        
Dom har rätt kul med mitt "gångband"...bra att den används...
Barnen lekte PYJAMASARTY på övre våningen och NU bjöd dom upp oss.
Titta så fina saker dom gjort..och dukat... 
         
      
 Senare på söndagkvällen så åkte Mirjam med alla barnen till Esksiltuna...
till Maria, dä de skulle fira JULAFTON tillsammans...
 ( Kommer att lägga in lite bilder senare..från de övriga dagarna fram till NYÅRET)

Kommentarer
Hanna Karlsson

Mysiga julbilder! SJ är inte alltför roliga....

2013-01-04 @ 21:45:35 URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Corina

Hej !
Om du besöker min hemsida och går in på sidan om min familj så finns bilden på Ulla och hennes syskon längst ner på den sidan :) Kram

2013-01-05 @ 18:33:40 URL: http://corina.se
Love

Hejsan syster yster!
Här har nästan allt plockats bort men granen får lysa en vecka till. Ja du utan mobiler fick vi många problem. Den hänger alltid med mig nu sen jag ramlade i skogen för några år sedan o givetvis hade den hemma.
Vi ska dricka kaffe med Anitha o Dan i dag och i morgon blir det träff med gruppen från anhörigcentrum. Vi är 8 st som träffas en gång i månaden. Ska också leta efter två stående fönsterlampor att ha i köket. Ni ska ha en skön söndag.
Kramen.

2013-01-06 @ 10:56:13
Gilla

Sickeet elände det har varit med tågförseningar och svårt med snö och elände. Tur som sagt att mobilerna finns nu. Men jag hoppas att ni hann med att jula ordentligt.

Sv: Jag lovar att visa mina alster, när halsduken har blivit torr.

Tiden går så fort att man inte hinner med riktigt.

Kram/Gilla

2013-01-06 @ 23:15:46 URL: http://trebgilla.blogspot.com
ansepanse

vilka härliga julbilder, ser så mysigt ut, tur att de kom fram fastän SJ strulade till det
kramar

2013-01-07 @ 18:19:22 URL: http://kinaguld.blogg.se
Anonym

Att åka tåg på vintern är minsann ett äventyr och man kan då inte lita på att man kommer fram i tid. Jag har också funderat över hur det funkade innan mobiltelefonerna fanns. Jag som jobbat på en lastbilscentral undrar hur man kunde få ut order snabbt. Fina julbilder du lagt in och du har som jag haft fullt upp ser jag

2013-01-09 @ 11:21:31
Gilla

Sv: Ja, i vanliga fall har jag inte så mycket att göra på en gång. Men jag hade bestämt mig för att plocka bort julsakerna och tvätten var ju också bestämd. så det var bara att sätta igång.

Ni har ju som vanligt en hel del att göra också, ser jag.

Hennes klänningar var ju för söta.

Kram/Gilla

2013-01-09 @ 23:56:18 URL: http://trebgilla.blogspot.com
wiper

Ni har haft det härligt och folkrikt som vanligt. Numera så tål varken tåg eller bussar lite snö. Fantastiskt fin gran och andra bilder

Ha en skön torsdag

kram till dig och Mr L

2013-01-10 @ 09:39:03 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Lillemor

Fina julbilder du bjuder på.SJ kan man inte lita på under vintern
Ha det gott
Kram

2013-01-13 @ 06:25:40 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
Ruth

När kommer du ut på banan igen, du har väll inte slutat att blogga?
Önskar dig en fortsatt fin vecka.
Kramen.

2013-01-14 @ 23:55:42 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Gilla

Sv: Bert hälsar tillbaka och tackar för gratulationen. Han vill ju vara lite okänd, så därför skriver jag ju Sibbe. Men vi känner ju varandra. Synd att ni inte bor i närheten för då hade ni fått smaka.

Det har varit förskräckligt med olyckorna på bron. Att man inte lär sig att dimma och halka gör att man måste hålla längre avstånd och lägre hastighet?

Ja, och TÅGET. Det är ju inte klokt ett enda dugg. Vart är vi på väg???
Kram/Gilla

2013-01-15 @ 23:12:49 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Gilla

Sv: Nej vi har inte ätit tårtan idag. Vi hade nämligen en bit rulltårta kvar och lite grädde, så jag fixade varsina bakelser med det och lite hallonsylt. Det var för att grädden inte skulle bli dålig.

Du vet ju att jag är helgalen med att fotografera. Jag tycker nu om det.

Ta det ny försiktigt på vägen till och från Eskilstuna i morgon. Det kan ju vara halt igen.

Kram/Gilla

2013-01-16 @ 23:42:54 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Malin

Så fina bilder och härlig läsning!
Kramar

2013-01-17 @ 12:04:38 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/
nilla

Härliga bilder som alltid!
Kram

2013-01-23 @ 20:13:51 URL: http://missvanilla.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback