Fredag-Lördag hos oss...i Kolsva

 
Ja då  ska jag försöka att lägga in bilder och skriva i min
DAGBOK MED BILDER...
Gör det i försat hand för att spara dem och på ett enkelt sätt "bläddra tillbaka" senare
och se hur vi hade det i  helgen med besök av anhöriga hos oss i Kolsva.
För många veckor sedan så var det planerat att Samira,
mitt barnbarn från Esksilstuna skulle vara hos oss från fredan.
Hennes mamma Maria skulle åka med sin Moses till Stockholm..och ligga över.
(Det var en present don fick som bröllposgåva i höstas)
Jobbade på torsdagnatten till fredag morron
så jag åkte efer jobbet till "lilla övernattningslägenheten"
Sov några timmar oh åkte och handlade på ICA MAXI
inann det var dags att hämta Samira som hämtats från skolan.
 
Nu är det kväll..och vi är hemma hos Lasse i Kolsva...
 Lite bus mellan Samira och Lasse...i soffan...
.
....Lördagförmiddag...
Nu har vi haft " V 75 Grabbarna"..på kaffe.
Och nu har vi fått besök från Uppsala...
Lasses yngste son Tomas och 2 av hans barn är med och hälsar på farfar.
Vi kokade Kycklingsoppa med Curry...som vi bjudit på förr...
vi vet att dom tycker om den....
Farfar Lasse, Tomas och Ida vid matbordet
Kolla den stora kastrullen full med soppa...
Och här är jag, Disa och Samira. 
Efter kycklingsoppan så blev det "kaffe med kaka"... 
och naturligtvis efteråt så är det DATORERNA..som ska användas..och tittas i..och spela...
(Alla smä bilder.."klickbilder")
                
Efter att sporten avslutats på TVn ..så bestämde vi oss för att gå ut en stund. 
Och det var riktigt kul...Barnen skottade och lekte...hade så kul, så kom
Veronica (en granne) med sina hundar..in på gården..
           
Här togs en fin bild....
Disa, Samira, Veronica, Lasse och Ida.
Vovvarna heter Best och.???? 
 
Ja så har JAG gjort en snögubbe..det är väl 40 år sedan jag gjorde en sån sist.
Sedan hjälptes vi åt att göra en snölykta också.
Den har jag haft värmeljus tänt i..hela kvällen. 
        
Här leker Samira, Disa och Ida. De gräver och gör en koja... 
      
I kvälll så har vi suttit vid TVn..
Steff, Lasses son från Västerås
har nu också kommit och så ska vi äta TACCOS tillsammans... 
            
Steff, Tomas och Ida. Samira, Disa och Lasse... 
      
Ja, här äter vi och njuter av TACCOSEN!! 
       
Dags för MELODIFESTVALEN.... 
   
Nu har Disa och Samira hand om kameran .och tar lite bilder på oss.. 
          
 
Barnen sover....och Lasse, Tomas och Steff spelar nu kort.... "PLUMP".... 
 
 OCH NU är det den 17 februari...
 
Vi har nu nyss grattat "STEFF"  som NU fylller 45 år idag!!!
 
Hipp Hipp HURRA!!!
(Lånar en bild från hans Facebook)
VI GRATULERAR DIG!!!
 

Kommentarer
Lillemor

God morgon!
Många härliga bilder som du visar för oss.
Ha det gott
Kram

2013-02-17 @ 06:40:50 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
Anita Lundvall

Alltid lika trevlig att besöka din blogg
Såg att jag var länkad har bestämt mig för att OM jag INTE är länkad kommenterar jag inget
Fina bilder på alla
Ha en fortsatt trevlig Söndag kram Anita

2013-02-17 @ 14:41:37 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
Skogsnuvan

Fina bilder och ni såg ut att ha kul. Jag har inte heller gjort en enda snögubbe på många år. Jag hatar ju snö och det har inte varit tö en enda gång på mycket länge. Här är det mest kallt hela tiden så snön håller inte ihop men man vet aldrig . Kanske jag kan göra en snöpåskgumma när det blir påsk.

2013-02-17 @ 18:21:54
Malin

Vilken mysig helg :)
Super fina bilder!
Kramar

2013-02-18 @ 16:20:05 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/
Ruth

En fullspäckad helg som vanligt, ett långt inlägg med många trevliga och mysiga foton, även om det var för många att klicka upp stort, men jag nöjer mig alltid med det lilla :-)
Kram vännen.

2013-02-18 @ 23:43:18 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback