Firat min FÖDELSEDAG idag....

med goda vänner...
och på lördag så kommer min dotter Maria med sin man och två av barnen samt min dotter Ilone..
Mina andra 3 barn..dom är hemma i Norrland...
så dom har Grattat via facebook....
 Jag fick vackra blommor av min Lasse och så har jag fått  FOTVÅRD
som jag ska beställa...
Många kort och telefonhälsningar har kommit...
ca 200 facebookhälsningar..och så har vi haft besök av vännerna :
Lisbet,   Karin (jag) Elvy och hennes Håkan.
Så trevligt att dom kunde komma... och fira min dag....
Fått blommor och presenter.
Här sitter vi samlad i soffan.... druckit en VÄLKOMSTDRINK...
Lasse står bakom kameran..
Började  med att planera..VAD skulle vi bjuda på...
och började förbereda maten i går..
Dukat och klart... 
 
Förrätten: smörstekt fralla, gravad lax mm...
Här har förrätten påbörjats...hoppas att det smakade...
(alla små bilder= klickbilder)
      
Dags för huvudrätten.... Kycklingfile´med annanas och sweet chili,
samt sallader.. kidneybönor, paprika
och rödlök.. samt tomat och gurksallad....
Och här ser vi efterrätten: Hemlagad lingonglass med hallon och björnbär...
       
Mycket prat och skratt när man träffas såhär.
Vi blickade bakåt..och kom underfund med att det var i januari förra året vi möttes alla 6... 
Då var vi i Nora hos Lisbeth och hennes Sven-Gunnar...
              
Timmarna gick, vi hade mycket att prata om...
Gamla minnen ...kommer ofta fram också. 
Det är ungefär 30 pr sedan vi "tjejjer" lärde känna varandra.
Jag kom flyttade från Kalmar 1980 i Januari, T
Träffade Lisbeth i Pingstkyrkan första halvåret jag var ny i stan,
Elvy träffade jag lite senare ..på BB avd på Mälarsjukhuset när jag jobbade där.
Hon kom då som sjuksköterskeelev..och "gick bredvid" mig...
Karin träffade  jag och lärde känna. tror jag i slutet på 80 talet ellelr i början på 90 talet.
     
Vi har en vänskap som är stark! Och det är så roligt att få fortsätta att träfffas och
vara tillsammans även fast  vi 4  "tejjer"inte är singlar längre.
 
Nu var det dags för lite tårta. MARÄNGTÅRTA OCH  KAFFE
innan vi skulle skiljas åt... Timmarna går fort när man träffas såhär... 
          
 Tack mina kära vänner...för besök och uppvaknting!!!
Det blev en mycket trevlig eftermiddag och jag är så glad att nii
kunde och villa komma till Kolsva och besöka oss!!!
Nu isar jag en bild av Tessi.
Hon hittade en plats att "krypa in i..i Elvys väska... det blev som en sele av  handtagen på väskan...
 
Ja då har vi "FÅNGAT DAGEN" igen!
Så viktigt att ta tillvara på varje dag som man är frisk och kan åka...
träffas och ha trevlig samt roligt tillsammans!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Lillemor

Grattis i efterskott.
Många fina kort som alltid
Ha en skön helg
Kram

2013-02-01 @ 06:59:23 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
Maggan Karlsson

Vilket smakfullt fint hem ni har och vad mycket god mat.
Så firad du blev! Det är du värd min kära Margit!
Kram från Maggan!

2013-02-01 @ 10:58:08 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Skogsnuvan

Grattis i efterskott. Gamla vänner är det roligt om man kan behålla och vänskap är viktigt. Jag är glad att du skriver igen. Jag har varit lite brydd för det är så länge du hade något blogginlägg nu Kram

2013-02-01 @ 11:05:33 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
camilla

Vilket kalas!
Och grattis i efterskott!
Kram!

2013-02-03 @ 07:44:49 URL: http://cammo69.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback