"Tjejträff" mm..

Ja visst får vi kalla oss för tjejer,
Förra veckan så fick jag veta att Maggan ( som nu flyttat till Falun) var hemma i Eskilstuna och hälsade på.
Jag planerade att åka nån dag till stan, så att vi kunde träffas.
Och så blev det en TREVLIG STUND på lördagförmiddagen, då dom var några
som skulle träffas på Cafe´AMARANT för att fika och träffas.
Här ser vi Maggan, Birgitta och Ethel...
Och här ser vi jag, Monica och Barbro.
Det är så roligt att fortsätt hålla kontakten efter att vi känt varandra så många år.
Barbro o Maggan var bland dom första som jag lärde känna i början på -80 talet
när jag och mina barn kom flyttande från Kalmar till Eskilstuna.
Och de andra vännerna som finns på bilderna ..lite senare.
Det är så roligt att få hålla kvar kontakten, träffas och pratat med varandra,
fastän det inte kanske blir så tätt mellan gångerna.
Men det är viktigt att TA VARA PÅ SINA VÄNNER!
"Klickbilder" på Tesse och Linus.
  
 
I söndags så blev det åter en runda till Eskilstuna igen.
Nu blev det så att jag träffade en av mina döttrar, Ilone. var dock flera veckor sedan vi sågs...
Då åkte vi till VALLBY, som ligger lite utanför Eskilstuna.
Där finns  MARYS CAFE`
och nu öppnade dom för säsongen.
Vi "hade tur med vädret"
Soligt och varmt och lite vindar.
Dr hade dom plockat fram så man kunde sitta ute och fika, vilket vi valde att göra.
Här ser vi det goda som vi beställde...
Ilone, min yngsta dotter..Det var trevligt  att ses, sitta ute och njuta av vädret en stund under tiden vi var där.
 
Idag, måndag så har däremot vädret varit grått och regnigt.
Lasse och jag hr inte gjort så mycket speciellt..
Jag har i kväll varit på Gympa....och för mej var det terminens sista tillfälle.
Dom avlutar nästa  måndag, men då är Lasse och jag på Rhodos.
Tycker dt är skönt att jag kommit igång och är med 1 g /veckan.
 Våran Gympaledare  har så bar musik och bar program.
 
I morron tisdag så åker Lasse och jag till Örebro där vi ska
möta flera vänner.
Det är en liten Facebook/Bloggträff.
Vi ska träffas och gå och äta tillsammans då vi får umgås under tiden.
Trevlig att få träffas "på riktigt" ibland...och vi "ses" oftast varje dag på datorn.
Ja tänk så många nya kontakter och goda vänner man får på detta sättet också,
genom nätet.
Ja det var några små glimtar från min vardag..
 

Kommentarer
Skogsnuvan

Så roligt att du är tillbaka igen och så härligt ni ser ut att ha det i solen. Visst är det skönt att man kan vara utomhus igen utan att frysa ändan av sig.

2013-04-23 @ 09:02:44 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Malin

Vilka härliga bilder, kul med träff med goda vänner!
Kramr

2013-04-23 @ 17:24:15 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/
Skogsnuvan

Å Margit vad jag tycker om dig!

2013-04-24 @ 09:56:51 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Lambergsfrua

Så trevligt det ser ut och gott också.
Hoppas resan till Rhodos blir toppenbra!
Varm kram
Lambergsfrua

2013-04-24 @ 16:54:56
Irja Ia,

God natt i stugan syrran...
Hoppas bloggträffen i Örebro var till belåtenhetb ?, visst är det trevligt att träffas nya vänner, men jag får nog mest nöja mig med er närvaro här på blogget /FB... jag bor ju i världens ände,,, Ler,,Är nu allt packat och klart inför Rhodos resan,,, Min Labtop är på rep,den fick vårkännslor eller frispel, ja så är det med de teckniska , så det är därför jag inte är anträffbar på FB,,, ha de så gott och FÅNGA DAGEN,,, Kram tiller båda, Ia,/Anders

2013-04-24 @ 23:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback