Bilder från våran resa till Alcudia.

NU äntligen så ska jag försöka sätta mej och visa bilder och skriva lite
från våran resa till Alcudia, Mallorcaresa som vi startade den 31 augusti.
Det var i juni månad som vi bokade vår resa...kändes skönt att veta,
att när sommaren tagit slut hemma här  i Sverige så hade vi vår resa bokad..och få en extra "sommarvecka".
Vi åke från Kolsva till Arlanda...på eftermiddage vid kl 14.30.
Planet skule gå kl 19 så vi hade god tid.
HÄR sitter vi nu och väntar på "VÅRT PLAN"..
Det är våra , Lasses V 75 kompisar med fruar...
(Alla små bilder, klickbilder)
     
Nu var det dags,  och planet började rulla iväg, sakta. Så stannade dom...
och vi fick information att det var "nåt fel" som måste kollas upp innan vi fick "lyfta".
Åter till start, och vi fick sitta kvar i planet 1en timme, så fick vi information att vi måste vänta ytterligare.
Tekniker skulle komma och fixa, så vi fick alla stiga av planet och vänta på vidare information.
 
Timman blev 3,5 timmar allt som allt...Vi fick "biljetter" och gå och äta under tiden.
Här sitter vi och äter lite mackor...i väntan...
Timmarna gick..och efter dom 3,5 timmarna..som vi försenats..så var vi ändock framme i Alcudia
på vårt Hotell El Lago vid 5 tiden på morronen.
Vi packade upp våra väskor och gick till sängs.
Värmen var borta...det var endast ca + 15 grader när vi kom..mulet och rätt svalt.
 
Vi fick våra lägenheter på samma plan, bredvid varandra....
så vi kunde se varandra när vi gick ut på våra balkonger...
        
Man ser på himlen att det är molnigt...kylskåpet längst ill höger...
Gurkan som vi fick av Maria från sin koloni...osten..som vi hade med oss...kaviartuberna...från Lidl..
      
 Passade bra att vi fick besök..av  våra vänner Maine och Mikke..(från Umeå)
Dom var också i Alcudia  i 2 veckor. Nu tog dom en långpromenad..och vi   fikade och umgicks några timmar.
Maine och jag uppäckte att vi hade precis likadana schorts!!
Köpt på ICA MAXI för ca 6 år sedan..festligt, "samma, lika."
Städerskan kom, så hon erbjöd sig att ta en bild på oss alla fyra...också.
     
 Första kvällen..vi gick på "vår " Kinarestaurang..och åt BUFFE`
     
 
FLERA BEKANTA fanns nu också där.....Kom också med flyget på lördagen.
  Lasses äldste son Kent med sin Carina och sonen Samuel .(med ett gäng på 16 stycken)
Här har vi "hittat" Kent...restaurangen där dom satt vid bordet...
        
 
Paus...under en promenad... 
           
Kvällen, och skymningen på G. 

 
            
  
 
Vykort på "VÅR HOTELL" El Lago. 
     
 
     
Lasse och jag tar alltid med oss Yatzy när vi är på utlandsresa. Spelar... 
 
      
Frukost på vår balkong... 
       
------
Under denna veckan så hann jag med att läsa 7 stycken böcker.
Mycket intressanta!!!
   
 
     
-----
      
Här blev Lasse och jag utbjudna med Kent och Carians gäng...
dom var 16 styckenf, irade en kompis 40 års dag...
och nu fick vi komma med och äta med dom denna kvällen. 
 
         
 
 
     
 
      
 

Det blev åter en trevlig kväll...Tack Kent och Carina!!!! 
Vädret och värmen kom...Vi var 2 dagar nere vid havet, badade och solade... 
     
 
     
 
        
 
     
Sista dagen , fredagen. Vi fick tjeccka ut före  kl 12...och kl 20.50 så skulle våran buss hämta oss.
Så det blev  att sitta, vara ute vid bassängen hela sista dagen.
Och det fixade vi också.
      
NU har vi kommit ill flygplatsen..och väntar på "VÅRT PLAN"
 
      
 Vi kom hem igen vid 7.30  på lördagmorroen till Kolsva.
Nöjda och belåtna och lite trötta förståss.
Togs emot av våra katter..som våra goda grannar har skött om!!
Tack Annika och Ronny!!!

Kommentarer
skogsnuvan

Härligt Att bada saknar jag mycket i sommar. Det var många år sedan jag var på Mallorca och då bodde vi i Palma och det regnade hela tiden. Vi hade förstås kul ändå och var unga och dansade på nattkulubbarna hela nätterna.
Känns som om jag skulle kunna tänka mig att åka till Mallorca igen främst därför att det går direktflyg från Sundsvall. Annars är resan ner till Arlanda både dyrt och drygt om man bor så här långt upp som jag

2012-09-11 @ 13:16:53 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Lillemor

Vilken härlig resa ni haft och många fina bilder att titta på
Ha det gott
Kram på dig

2012-09-11 @ 13:44:07 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
Gilla

Åh, så trevligt att få vara med på er semesterresa. Så mycket ni hann med på bara en vecka.

Sv: Min Mamma var född 1913 och min Pappa 1909. Hon var lika gammal, som jag nyss blev, när hon dog. Pappa var bara 63 och dog av lungcancer. Tur att jag aldrig har börjat röka.

Hälsa Lasse från både mig och Bert och tack för dina hälsningar till oss.

Kram/Gilla

2012-09-11 @ 23:21:31 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Maria

Ja de kan man förstå att ni var nöjda efter en sådan fin semester vecka.
Kramen

2012-09-12 @ 00:21:33 URL: http://torparmor.blogspot.com
Gunilla

Så fina bilder du visar från eran semestervecka.
7 böcker på en vecka, oj :)
Så fort läser inte jag.
Har några böcker på gång när jag läser.
Har hänt mig oxå ibland, att jag tagit med mig ngt spel eller så, när man är ute och reser, ifall det kan bli långtråkigt ibland.

Kram

2012-09-12 @ 02:06:10 URL: http://gunillaskatter.blogg.se
Malin

Jösses vad mycket fina bilder du delar med dig utav :) Vilken toppen semester ni haft!
Kramar

2012-09-12 @ 16:00:11 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/
Anita Lundvall

Oj ni verkar ha haft en trevlig semester. Många glada vänner.
Jag blir så sugen brukar ta fram Presentkorten och titta på dom och drömma
Men vi måste beställa resa före den 17 sep 2013 annars fryser dom inne.

Så jag måste försöka övertala mig själv ätt det Inte händer igen " Kollapsen" på planet var så obehgligt att ligga där längst ner vid
toaletterna så alla som stod i kÖ bara glodde på mig och tänkte Jasså är det hennes fel att de sänkte värmen i planet så VI måste frysa. Jag tror de tänkte så
Tack Margit för alla fina bilder du visat kram till dig & lasse Anita L

2012-09-14 @ 09:57:22 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
ansepanse

vilken trevlig resa med så många vänner :) vilket strul med själva resan men till slut kom ni ju fram ändå
kramar

2012-09-14 @ 11:20:45 URL: http://kinaguld.blogg.se
Janne

Fina och trevliga bilder från eran resa. Ha det bra !

2012-09-14 @ 22:19:43 URL: http://yngaregubben.blogspot.se/
Veiken

Alcudia är härligt. Vi var där för 20 år sedan och jag antar att mycket har förändrats sedan dess. Oj, så kyligt det var. Vi hade ca 35 grader i Turkiet 6-13 september.
Tack för alla fina bilder. Kramar

2012-09-15 @ 19:23:17 URL: http://www.veiken.se/
Gilla

Sv: Jag håller med dig att när Baloo pussar Bert är den bästa bilden.

Kram/Gilla

2012-09-16 @ 00:10:47 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Corina

Verkar ha varit väldigttrevligt. Många härliga bilder att titta på. Här hos mig har det blåst och regnat hea dagen och i skrivande stund regnar det fortfarande. Kram !

2012-09-17 @ 20:35:56 URL: http://corina.bloggplatsen.se
wiper

Det känns som man fått följa med på eran resa. Vad många ni var som åkte. Det ser fantastiskt ut där. Förstår att ni hade det toppen.

kramar

2012-09-18 @ 15:42:31 URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback