SISTA VECKAN I OKTOBER....

Men tänk vad tiden går fort!!! Snart slut på oktober månad!!!
En vecka sedan jag Bloggade så nu har det "samlat ihiop sig,"  igen.
 
BILDER  från förra söndagen:
-------
På morronen så gick vi på  "MOTIONSBINGO"
Lasse och jag hade med oss lille LEO,
hans son Kent och Carinas lille voffsing. Så mötte Leo en anna vovve och ville hälsa.
( Alla små bilder, "klickbilder" så blir dom större)
Höstfärger på marken..gula löv... och när vi gått rundan så fikar man tillsammans. 
           
Hemma hos oss har vi haft "nattgäster" 
Lasses 2 söner, Kent och "Steff" har  övernattat hos oss, eftersom dom varit hos kompisar
på "HERRMIDDAG" i lördagskväll.
Och vi tycker det är så roligt att få "rå om dem" också lite grann.
Vi åt mat tillsammmasn och hann umgås några timmar innan det var dags för dem att åke hem igen.
        
 
På kvällen: 

Musikgudstjänst  / kyrkokören sjöng! i Brukskyrkan!!

De var en underbar upplevelse!!!
Fina härliga sånger, och fart och sväng!!!
Lika duktiga som  "KÖRSLAGET"
som vi sett i TV,,,
Kände mig så nöjd och belåten när jag gick hem igen....upplyft....
 
 ........
Måndag: "Bara vara dag" förutom at jag var på GYMPA på kvällen.
 
Tisdag: inget planerat.
Läste då i facebook..och såg att Anita i Dylta Bruk var hemma..och gjorde inget speciellt.
Skrev då och frågade om Lasse o jag kunde komma en runda.
Vi hade lånat några TALBÖCKER i slutet av förra året och då kunde vi återlämna dem nu.
Så blev det. vi åkte iväg...
Här ser vi Affe och Anita, vid  fika bordet..och  med mobiltelefon och kameran i händerna.
Fotografering...
Jag och Lasse. 
 Tack Anita och Affe för några trevliga timmar och Lasse lånade åter några TALBÖCKER.
 
Visar några bilder från våran höstplantering i våra krukor utanför hos oss.
             
 
 ..........
SOPPLUNCH i onsdags... (inga bilder tagna)
Jag jobbade tisdag och onsdagnätter.
 
Torsdagkväll... så åkte jag till esksiltun aigen på kvällen.
Ville lyssna på JARD SAMUELSSON med KOMP
( "Bröderna Samuelsson" känner ni kanske igen) 
http://youtu.be/pH82lU319sc
 
Dom sjöng många härliga "gamla sånger" och även en del nya.
Kände mej nöjd och belåten att jag åkte och lyssnade på dom. 
..........
Fredag:
Vår granne/soppkokare..Christina kom med sina vovvar.
jag földe med en runda..så jag fick röra på mej.
Här ser vi  Bacus och     Dolly.  
 
 ............
MARIA, fyllde 44 år den 23 oktober, men då jobbade hon kvällpass.
jag var förbi en snabbis och en blomma när hon kom hem från jobbett,
och därför kunde vi inte fira då.
Men i lördags, så var vi där, i Eskilstuna.
 
GRATTIS MARIA!!!! 
 
Bilder från  lördagens   festade/firade tillsammans
Förrätten: Avvacdo med  läcker fyllning med räkor på toppen.
Huvudrätt: Stekt lax med läcker örtgårdssås 
Efterrätt: Chokladmousse med färska bär och grädde på toppen-
LÄCKERT/ GOTT!!
     
 
           
Maria, Samira och Moses
 
Tänk vad åren gått fort!!
Tankarna går bakåt......och ...

nu
är det 44 år sedan
(Skrev  detta förra året..och nu kopierat  av
det)
din pappa Roland och jag
bodde i Strängnäs där vi var
KAPTENER i FRÄLSNINGSARME`N.
Minns kvällen före du föddes, tror det var en
måndag.

Vi hade besök på "KÅREN" av jag tror det
var:
LYCKSELEKVARTETTEN eller var det JUBELKVARTETTEN
och vi skulle ju
båda vara med på mötet.

Tror att "VATTNET gick" på kvällen och jag ringde

och så fick vi senare åka in till Eskilstuna på FÖRLOSSNINGEN..
Kommer
också ihåg att innan vi åkte in (sent på kvällen)
så åt vi PALT..(Norrländsk
maträtt)
Jag blev inlagd på natten och dagen efter, den 23 oktober så FÖDDES
DU!

----------
 
Nu är det SÖNDAGKVÄLL.. "vintertid" igen. Lasse och jag har haft en "BARA VARA DAG"!!!
I kväll så har vi fått besök, Maria och dottern Samira
De skall koppla av och vi får rå om dem lite.
Samira är ju ledig från skolan kommamde veckan.
 
Måste visa en bild av min läckra ÄPPELKAKA som jag bakat i kväll:
 
Nu blir det paus några dagar i Bloggen igen.
"FÅNGA DAGEN"!!
 

Kommentarer
Gilla

Så vackert du har skrivit om din dotters födelse.

Kram/Gilla

2012-10-28 @ 23:54:12 URL: http://trebgilla.blogspot.com
wiper

Grattis till din dotter i efterskott. Så fint skrivet och hon är en jättefin tjej. Vad kul med motionsbingo. Du och Lasse upplever så mycket kul. Härliga bilder att kolla på och jag förstår att kören är jättebra. Körerna i körslaget denna gång sjöng rätt falskt i början men blev bättre sen

Ha nu en fin början på veckan

Varm kram till er båda

2012-10-29 @ 09:21:02 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
skogsnuvan

Jag imponeras verkligen av din energi. Hela du lyser som en fackla och du verkar ha både ork och tid att umgås med så många människor och göra så mycket. Vilken fantastisk glöd du har och vilken kärleksfull och varm utstrålning du sprider

2012-10-29 @ 13:39:49 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Maria

Du får ha de så trevligt med dotter å barnbarn.
Mycke trevligt ni varit med om under veckan som varit.
Kramizar

2012-10-30 @ 01:07:59 URL: http://torparmor.blogspot.com
Ruth

Åter en vecka med massa trevligheter har ni haft, fattar inte hur ni orkar och hinner med alla utflykter. Att ni har det trevligt visar alla fina bilder, ett väldigt fint foto på din dotter Maria.
Kram vännen.

2012-10-30 @ 23:43:03 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Gilla

Jag håller med Ruth här ovan. Hur hinner och orkar ni med allt det ni gör?

Sv: Jag håller med att tiden går väldigt fort. Man hinner inte med riktigt.

Fulltecknat? Det är ju inget mot vad ni hinner med. Hoppas att musiken kändes trevlig.

Kram/Gilla

2012-11-01 @ 15:44:07 URL: http://trebgilla.blogspot.com
ansepanse

vilken underbar vecka ni har haft, jag såg inne på Anitas blogg att ni varit och hälsat på :) jättetrevligt
ha nu en fin helg
kramar

2012-11-01 @ 18:39:25 URL: http://kinaguld.blogg.se
camilla

Kalas,kalas och kalas...ditt liv är ett STORT kalas :)
Grattis till dottern!
Kram!

2012-11-02 @ 09:10:01 URL: http://cammo69.blogspot.com
camilla

Sv: Tack! Jag återkommer då jag vet OM ni kan rösta :)
Kram!

2012-11-02 @ 09:56:31 URL: http://cammo69.blogspot.com
Corina

Full fart som vanligt ser jag ! Kram !

2012-11-02 @ 14:52:48
Fenixmona

En fin innehållsrik vecka! Inte klokt så mycket du hinner med...här är det mest bara sova, äta o jobba. Vi orkar just inget mer...Kramiz

2012-11-03 @ 06:26:18 URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Lillemor

Många fina bilder som alltid
Önskar dig en bra helg
Kram

2012-11-03 @ 07:08:10 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback