Veckans bilder....Börjar med BLOGG/FACEBOOKTRÄFFEN...

 
 
 Redan under sommaren så var vi några som pratade om en Blogg /facebookträff i Finspång.
Och nu hade vi bestämt ett datum...måndag 14 november.
 
Eftersom jag nu har ett barnbarn, Isak som (är i från Nordmaling)
och pluggar nu i Finspång.
Så åkte vi tidigt så att vi hann hälsa på ISAK innan vår träff...
(Bild lånat från Isaks facebook)
ISAK, det var så roligt att få träffa dej. Du var vid gott mod och satt upp mål för din framtid!!
 
 
 Sedan så åkte vi till RESTAURANG HUGOS där vi skullel träffas och äta tillsammans.
 
Börjar med en GRUPPBILD på oss som var med på FACEBOOK/ BLOGGTRÄFFEN i måndags..
 Vi var 4 stycken som åkte till Finspång..och 5 st som var/bor i Finspång.
Några av oss hade träffats förut..och några bara sett på bild på facebook eller  bloggen.
Så vi som kom först, vi satt och tittade när det kom in nya människor..
"ÄR det någa av våra vänner...som
vi känner igen från facebook??"
Jo men titta..det är nog..hon..han...
"KLICKBILDER" alla små.
Ja, här ser vi Ulla och Birgitta...Anita...och nu har vi placerat oss..och skall äta och umgås...
                            
 Bilderna talar för sej själva...Vi hann bekanta oss en del....äta och njuta av maten också.
                      
 Maggan, Yvonne och jag...
           Lasse, Sven-Åke och Birgitta.                                                           Ulla och Sita.
                                                                        
 Ytterligare gruppbild....
 Efter ett par timmar så var det dags för oss att röra på oss.
Vi gick..och åkte bil till SLOTTET!! Mycket vackert... 
 Några av oss samlades kring KANONEN...
Sedan begav vi oss vidare..tll
KRISTALLEN....och fikade..kaffe och kaka...
                 
                  
 
                                                       
Ytterligare en bild på oss...Lasse står nu bakom kameran. 
Det mörknade och det var nu dags för oss att bryta upp..och åka hem igen.
Det var en lyckad och trevlig träff vi hade...vi gör gärna om det.
kanske i Örebro till våren.. 
.......................
På hemvägen så stannade vi till i Köping.
Kvällen innan så ringde Julia-Oline till farfar Lasse och bjöd oss på middag kl 19..i Köping
Och det passade så bra att vi då stannande till på hemvögen.
Fint dukat och fin värdinna...
Pappa Kent, Lasses  äldste son) och Julia-Oline.       Laxsoppa med saffran,      Jag och Lasse.
                                                           
 
 ....Vi kom hem lagomt att titta på FOTBOLLEN mellan Sverige och England...spännande match!!!..
Mycket nöjda och belåtna efter en trevlig och fulltecknad dag!!!...
.......
Onsdag, SOPPLUNCH I BRUKSKYRKAN
Tomas och Christina samt Lasse och jag var denna onsdagen de som skötte om sopplunchen...
Kokade soppa och förberedde och skötte om SOPPLUNCHEN. 
Här ser ni oss...med förberedelserna..vi var där redan strax efter kl 9..och höll på till kl 14..
              
Thomas, "soppkokaren"..serverade gästerna... 
Alla  39 åt och njöt av TRATTKANTARELLSOPPAN.
Christina och Thomas har ett sånt gott recept... 
....
TORSDAGSMORRON...
Linus har "BOAT in sig" i  Lasses lilla datorväska och
Tessie har boat in sig i det nya fina tvättstället...
      
 
Så åkte vi, Lasse och jag till Eskilstuna.. med varsina bilar.
Jag hade en tid på ÖGONMOTTAGNINGEN 10.20.
Skulle få droppar i ögonen..och få "dubbelseende några timmar..
så jag skulle inte kunna köra bil på ca 4 timmar..
DÄRFÖR tog vi båda bilarna,
Jag lämnade in bil på "min" parkering och Lasse skjutsade och lämnade av mej..
När jag efter någon timme var klar..så blev jag hämtad...av min Lasse.
Resiutatet av ögonläkarbesöket= Konstaterat att jag har början till GRÅ STARR...
Så småningom så behövs det förmodligen opereras.
 
Lasse fick sedan åke hem efter att vi varit på en PASTARESTAURANG
och åt oss mätta. 
Jag hade en he del andra saker på eftermiddagen/kvällen som jag skulle göra,därför åkte vi båda bilarna..
 
..........................
Jag avslutade dagen med att följa med i
FACKELTÅG...
"TÄND ETT LJUS MOT DROGER"!!! 
Vi var ett 100 tal..som var med..och avlutade med föredrag av några..i KLOSTERS KYRKA
samt sång av någar elever som sjöng någa vackra sånger för oss. 
 
Bilden tagits utanför kyrkan när jag kom ut... 
 
 
Sedan på kvällen så kokade vi och förberedde mat som vi skulle ha på fredageftermiddagen. 
 
 .................
Lasses  V 75 komisar  Kjell och Sven med fruarkom till oss.
 Vi började i våras att träffas med
"HALV ÅTTA  HOS MEJ".. (men tidigare)
Och nu hade vi TRÄFFEN hemma hos Lasse och mej...
Så vi  "körde samma meny"  som vi hade för 14 dagar sedan
när vi hade Elvy o Håkans som gäster hos oss.
 
Här dricker vi VÄLKOMSTDRINKEN.
Förrätt.
HUVUDRÄTT: BURGUNDISK GRYTA med POTATISMOS. 
 
(Kameran var lite fel inställd..så bilderna blev suddiga...tyvärr...beklagar.)
Kjell, Lillian  och Sven    Maijne och Lasse. jag fotar... Efterrätten: Pannacotta.
                        
 
På torsdagkvällen..när vis kulle gå in till Klosters kyrka... så stängde jag mobilen.
Sedan fick jag inte på den. den var DÖD!!!!! 
Så på fredagdag..så åkte vi en snabbis till Köping och jag köpte mej en NY MOBIL!!!
"PEKMOBIL"..som ja alltid har varit emot....
Så när gästerna åkt hem..så tog jag fram den...och började kolla...
Idag, lördag så har vi hjälpts åt..att lägga in alla numren på den nya..
Lasse lyckades "återuppliva" min gamla så vi kom åt numren.. 
Jag försöker nu sakta med säkert...försöka att lära mig en bit i taget...på den.
Så det har vi delvis ägnat oss åt idag på lördagen.
 
I kväll:  "SÅ MYCKET BÄTTRE"!!
Magnus Uggla var huvudgäst i kväll... Vi tittade på det..
Tycker att DARIN och  Miss Li var bäst....
 
Nu är klockan 00.30..snart söndag.
Söndagkväll så  åker jag till Eskilstuna igen, ska jobba söndagnatten...
Därför försler jag BLOGGA i natt...
Önskar ALLA en fin SÖNDAG!!!!

Kommentarer
Sita

Tittade på Magnus Uggla en stund, men kände inte igen dom andra så jag gick till sängs. Tack igen för en trevlig stund i Finspång. Kram

2012-11-18 @ 09:20:07 URL: http://siitasblogg.blogspot.com
Maggan Karlsson

Så roligt att få se alla dessa bilder från vår träff. Nu har jag lagt dom i en mapp så jag kan ta fram och titta på dom då och då.visst hade vi det trevligt!
jag såg Uggla igår och tyckte det var som vanligt ,jättebra. Jag gillade Darins låt väldigt mycket.
ha en skön söndag och krama om Lasse från mej.
Kram! <3

2012-11-18 @ 11:11:22 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
♥ Carina ♥

Vad roligt med en blogg och fb träff.
Som vanligt en massa härliga bilder på en massa trevligheter :)
Kram Margit!

2012-11-18 @ 13:02:26 URL: http://cinacarina.blogspot.com
Ruth

En händelserik vecka med massor av foton, man skulle inte tro att ni var pensionärer hehe.
Trevliga sammankomster rakt igenom och fina foton.
Kram och god natt vännen.

2012-11-18 @ 23:52:57 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Lillemor

Fina foton och så bra att ni hade en trevlig träff.
Ha en bra vecka
Kram

2012-11-19 @ 06:20:19 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
Skogsnuvan

Så roligt att ha bloggträff. Jag har mina bloggvänner så spridda över hela sverige så det är lite svårt för min del att vara med i något sådant. Trots det har jag faktiskt träffat fem av mina bloggvänner i alla fall.
Du verkar ha lika fullt upp som jag så att det är tråkigt att vara pensionär är bara en myt åtminstone om man får vara frisk och inte dega in hemma för sig själv

2012-11-19 @ 09:32:19
Tommy

Sv: Tack ska du ha :)

2012-11-19 @ 14:07:19 URL: http://tommytott.blogg.se
Gilla

Så mycket ni har hunnit med som vanligt. Det måste ha varit speciellt med att träffa blogg/Fbvännerna. Kul!

Sv: Du verkar ju ha kommit ihåg lika mycket från din Narvikresa, som jag av min Osloresa. Jag tänkte sätta igång en serie av mina resor. Senare resor blev inklusive kamera.

Kram/Gilla

2012-11-20 @ 23:04:39 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Veiken

Jätteroligt att träffa cyberrymdmänniskor. Det verkar som bloggare är ett trevligt släkte! :) Det var inte lätt att komma in till dig - jag försökte och försökte, tills jag kom på att din adress var fel. Du hade skrivit margi istället för margit. tur att jag upptäckte det ;) Kram

2012-11-21 @ 16:28:13 URL: http://www.veiken.se/
Christina

Vilket trevligt initiativ att träffas. Ni verkar vara aktiva och göra en massa trevligt, mycket bra tycker jag! Fina bilder har du lagt ut också.
Kram på dig och ha en fin kväll

2012-11-21 @ 17:01:06 URL: http://christina-solna.blogspot.se/
Malin

Super fina bilder :) Trevligt med en träff.
Kramar

2012-11-21 @ 20:23:55 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/
Mita

Hallå vännen, vilken härlig träff ni hade , tänk så mycket vänner man får genom blogg och FB.
Roligt att kolla igenom all dina bilder och se vad du pysslat med..*
Sv: Jodå, lille Bamse var allt på riktigt i diskmaskinen. Men jag passar honom så han inte gör sig illa..
Kramiz**

2012-11-21 @ 23:36:12 URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Gilla

Sv: Jag vill nog inte säga att det är otäckt, utan jag blev istället lite förargad, att man har mage att skriva så. Jag hade faktiskt kunnat låta bli att godkänna dem.

Kram/Gilla

2012-11-21 @ 23:38:47 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Tommy

sv: Tack!

Mat är en stor del av vårat liv :)

2012-11-23 @ 10:03:39 URL: http://tommytott.blogg.se
Gilla

Sv: Så är det kära Margit. Orkidéer vill inte ha mycket vatten. Man ska vara försiktig, när man vattnar dem. Felet du har gjort är säkert att du har låtit dem stå för länge i vattnet.

Kram/Gilla

2012-11-24 @ 23:20:59 URL: http://trebgilla.blogspot.com
camilla

Å vad roligt med fb och bloggträff.
Jag VET att dom brukar vara underbara.
Och vilken mat du bjöd på. Mums!
Kram!

2012-11-26 @ 07:22:15 URL: http://cammo69.blogspot.com
Maria

Oj vad mycke trevligt ni hunnit med. Måste vara jätte roligt med en träff med bloggvänner.
Ha en fin vecka/kramen

2012-11-27 @ 10:09:34 URL: http://torparmor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback