Veckan avslutas med Fars dag och födelsedagsfirande-

Förstår inte att tiden går så fort!!!
Inte länge sedan jag satt och bloggade..och då  var det också SÖNDAGKVÄLL.
 
Jag börjar med lite "DEMONSTRATION"...
och visar och rekomenderar den "lilla SLADDLÖSA Elektroluxen
 Dammsugaren som är "både lång och kort"!!!
Beror på hur jag bäst vill använda den...
Den  här är SÅ LÄTT att ta fram, när man ser lite skräp...och katthår som man inte ens ser...MEN...
 
När man dammsugit och tar isär den..vilket är mycket enkelt..så OJOJOJ!!!
Så mycket katthår och dammm s mt skräp som fanns på golven.
"Klickbilder" 
           
Kan verkligen rekomendera den!! Billig också. bara 995 kronor...DET 'ä den värd... 
-----
I onsdags så var vi på SOPPLUNCH igen...GULASCHSOPPA!!!
Läcker och god som alltid.
Vi sitter son vanligt i "vårt avlånga bord"...
Vi satt länge..mer än en timme..och han prata och skratt en hel del... 
 
På onsdagkvllen så åkte jag till Eskilstuna för att jobba igen...på natten.
Sov  några timmar på torsdagförmiddagen och sedan så hade jag planerat att hämta
Maggan som var hemma i Eskislsuna och hälsade på igen.
Så vi skulle åka till TUNA PARK och gå på RESTAURANGERNA där..finns 3 att välja på.
Men när vi kom dit, så var det FULLT MED folk utanför.
Vi undrade lite varför dom stod där.
Vi skulle gå in och då sa dom: "Ni får INTE GÅ IN!!
Det har gått ett BRANDLARM...
Ja,  det var bara att vända och så åkte vi till COOP FORUM istället...
Vi åt fisk med sås och sallad..drack kaffe och hann umgås en bra stund... 
         
Åkte sedan hem till Kolsva och min Lasse igen. 
..........
Lördag....hade vi inget speciellt för oss.
Maria min dotter...Samira o Moses åkte till IKEA i Västerås..då tyckte Samira att även vi skulle komma dit.
Så Maias mobil ringde och då var det Samira som utttalade sin önskan..
Hmm..Vi bestämde då oss..och gjorde oss i ordning och möttes på Resaturangen...fikade först. 
Vi handlade lite...och nu är vi påväg ut, efter att vi ätit varmkorv...
 
Köpte denna fina LYKTA som vi ställde ut på bordet på trappan hos oss.
Satte i ljus och tände..det lyser så vackert!!! 
 
LÖRDAGKVÄLLEN, ja då är det på TV 4,  "SÅ MYCKET BÄTTRE"
Så naturligtsvis så skulle vi/jag se på det även denna kväll.
Det var MISS LI som var HUVUDPERSONEN denna kväll.
Så bra och så intresant även denna kväll 
 
SÖNDAGMORRON= FARS DAG. 
Våra pappor finns inte kvar i livet..men lasse är ju pappa till sina barn...
så jag har de senaste åren TRADITION att "företräda" kaffe på säng till Lasse...
Plockade fram och nu har jag gjort i ordning...
Väckte Lasse som låg och sov så gott.... och Tessie ville också vara med på slutet... 
    
 
Senare på eftermiddan så var vi bjudna till Anne, Lasses sonhustru här i Kolsva som tidigare fyllt år..
och NU IDAG så var vi bjudna på Tårta och kaffe.
 GRATTIS ANNE!!!! HIPP HIPP HURRA!!!
Måns,Lasse och Roger..(Lasses son) 
Måns visar dem nåt på datorn...
Ja det var en trevlig stund vi fick tillsammans . 
Och vi fick njuta och äta den gODA HALLONSTÅRTAN!!! GOTT!!
 
Snart kväller..och i morrnbitti, så ker vi till Finspång.
Blogg/ Facebookträff där.
Men först så ska  vi träffa mitt barnbarn Isak (Från Nordmaling, och  som studerar i Finspång)
 
Önskar er alla en fin ny vecka!!!! 12 november i morron...vad det går undan...

Kommentarer
Ruth

Trodde du hade slutat jobba helt och hållet nu, du har svårt att släppa taget. Grattis till din nya lilla dammsugare, ingen dum pryl, vad är det för sugkraft på den ? Förövrigt så har du varit i farten som vanligt, härliga foton.
Kramen

2012-11-11 @ 19:24:57 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Love

Hejsan syster yster!
Kom just hem o har en jäkla huvudvärk ska lägga mig o föröka somna ifrån eländet.
Åker inte med i morgon ska träffa en läkare som har hand om Leif o sen Anhörigträff men hoppas ni ala får trevligt.
Kram till er båda.

2012-11-11 @ 19:25:47
Corina

Du jobbar och står i du och hinner en himla massa under veckorna ! Fast tycker det verkar ha varit en ovanligt lugn vecka, eller ? Kram !

2012-11-11 @ 19:27:32
Gunilla

Hej på dig
Jag hade köpt en sådan där sladdlös dammsugare, men ojoj vad besviken jag blev, så det är inget för mig :(
Den måste man ju ladda och den tar inte mycket tycker jag innan man måste ladda om den igen, så nej jag är besviken på sladdlösa dammsugare.
En helt vanlig dammsugare är mycket bättre anser jag.

Kram
GUnilla

2012-11-11 @ 19:34:21 URL: http://gunillaskatter.blogg.se
Gilla

Jag dammsuger bara en gång i veckan. Men jag borstar golvet med en specialborste för jämnan, för Baloo fäller så in i Norden mycket hår, så vår dammsugare tål inte alla.

Kram/Gilla

2012-11-11 @ 19:43:06 URL: http://trebgilla.blogspot.com
Maria

Tack för kommentar på min blogg. Roligt att du gillar mina bilder.

En sådan där dammsugare kanske man ska satsa på när den gamla inte vill längre. Den jag har hade mormor när hon levde, den var nästan ny när jag fick den, men den börjar bli dålig...

En vacka full med aktiviteter ser jag att du haft. Här går min tid åt till att rensa i skåp och lådor och städa sånt som städas kan innan flytten går av stapeln i januari.

Ha de gott!
Kram Maria

2012-11-12 @ 06:31:15 URL: http://airams.bloggplatsen.se/
camilla

Suverän dammsugare.
Katthår har jag inte i mitt hem men däremot en massa fågeldun ;)
Kram!

2012-11-13 @ 08:16:03 URL: http://cammo69.blogspot.com
Bibbi

Fasligt vad du orkar med :)) Kan bara hålla med om dammsugaren. Speciellt när man har djur som fäller. Funkar perfekt i soffan också ;)
Vad spännande med blogg/FBträff!
Ha en underbar vecka. Kram

2012-11-13 @ 19:03:33 URL: http://www.bibsan.se/blogg
Gilla

Sv: Visst är det nåt speciellt med IKEA. De har så många fina grejer.

Det måste varit kul att träffa blogg- och FBkompisar.

Sv: Tack för komplimangen. Jag är faktiskt väldigt glad åt att handarbeta på många olika sätt.

Kram/Gilla

2012-11-13 @ 19:07:05 URL: http://trebgilla.blogspot.com
wiper

Vad fint uppvaktad Lasse blev på Fars Dag. Vi har ingen fars Dag att fira längre tyvärr. Härliga bilder med gott att äta och härligt sällskap. Vilken bra dammsugare. Antar att det är en så man tar fram för att ta bort lite smått med.

Ha en skön kväll med Lasse
kramar

2012-11-13 @ 19:26:09 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Skogsnuvan

Jag har precis en sådan dammsugare fast min är rosa. Jag tycker att det är väldigt behändigt att använda den istället för vanliga dammsugaren. Samma misstag har jag också gjort så nu har jag lärt mig att hålla den över sophinken när jag öppnar den. Annars är den jättebra tycker jag. Brukar ta ner den till strandstugan där jag inte har någon el och sängen ofta är full med fin fin sand från ungarnas fötter. Med den här försvinner det i ett nafs, Tyst är den också

2012-11-14 @ 09:10:49
MICKAN¸.•°`♥✿⊱╮

Åååå, vilken härlig hallontårta :)

Tänk vad många modeller med damsugare det finns. Själv har jag faktiskt en industridamsugare och är himla nöjd med den.
Den behövs med allt hundhår som finns i olika perioder fällhår .. hehehe.

Ha en bra vecka och sköt om dig!

2012-11-15 @ 08:41:12 URL: http://kodexet.blogspot.com
Lena

Hej!
Jag har börjat blogga igen.
Kram!

2012-11-15 @ 11:45:52 URL: http://min-bloggis.bloggplatsen.se
Malin

Härliga bilder och härlig läsning :)
Kramar

2012-11-15 @ 15:47:35 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/
Lillemor

Önskar dig en bra helg
Kram

2012-11-16 @ 06:34:05 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
ansepanse

den bloggträffen läste jag om inne hos Anita :) vad trevligt att få träffas så där :)
en jättebra dammsugare :) verkar det vara
kramar

2012-11-18 @ 11:49:50 URL: http://kinaguld.blogg.se
Veiken

Tänk om en självgående dammsugare kunde fixa våra hem när vi inte var hemma. En sladdlös är i alla fall en bit på väg! En riktigt braatthagrej! :) Kramar

2012-11-22 @ 19:00:16 URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback