Kommer lite bilder, jag har blivit slö...

Nu är det länge sedn jag skrev och visade bilder...
 
Försenat GRATTIS till Johannes uppe i Umeå
ett av mina 14 barnbarn...
som fyllde 21 år den 21 november.
STORT FÖRSENAT "BLOGG-GRATTIS!!!!"
Johannes till vänster..med brorsan Samuel  och mamma Marie.
 Avståndet är långt..men bra att man har datorn..
 ..........
På onsdagen förrra veckan så var vi på SOPPLUNCHEN igen
i BRUKSKYRKAN.
God soppa även denna gången, LANTSOPPA. 
 
Som vanligt så satt  vi vid "VÅRT AVLÅNGA BORD"
och trevligt  och mycket prat även denna onsdag.
Vi var väl där nästan 1,5 timme innan vi gick hem,
mätta, nöjda och belåtna!
..........
TORSDAGENS DYGN till fredag...var 24 timmar intensiv tid...
 
Hade en FULLTECKAD DAG i Esksiltuna innan jag åkte och jobbade "NATT"
på MÄLARSJUKHUSET.
Tog aldrig fram min kamera...orkade inte fota...
 
Var och Grattade  ILONE, en av mina döttrar som låg/ligger sjuk.
Hon fyllde 37 år den dagen.
Grattade och drack en mugg kaffe...och lät henne vila.
Tog ingen bild...men jag "lånar en"
(Bilden togs 2 år edan när hon fyllde 35 år)
 
GRATTIS!!!!
Och krya på dej!!!
 .........
 
Fredagmorron så åkte jag direkt till Kolsva efter att jag jobat på natten.
 
Sov under förmiddagen och
sedan så åkte vi, Lasse och jag tll Nora.
Vi var bjudna till våra vänner Lisbeth och Sven-Gunnar.
Välkostdrinke JULMUST,  pepparkakor en möggelost!!
Lisbeth..en av mina "gamla vänner" som jag lärde känna  redan 1981..tror jag det var.
Bodde grannar  i Esksiltuna ca 30 år..och vi är båda med i Pingstkyrkan.
Lasse med sin pepparkaka... 
(Alla små bilder, "klickbilder")
Vi bjöds på INBAKAD LAX, poattis, sås och sallad!!! Gott!!!
         
 
Vi fick Anansnaspaj till kaffet efter  maten. Jättegott.
            
Vi blev många timmar hos våra vänner..
Kollade på Skavlan också..
Klockan  var väl 23 innan vi åyervände hem igen. 
 ......
 
Lördagen så åkte jag tll ESKILTUNA igen.
Var på STADSMUSEE´T och kollade på "PAPPA ERNST"
Konstnären Ann-Margret Johansson-Petterson hade VERNISAGE!
Utställningen handlar om hennes PAPPA Ernst!
 Fint att se..och läsa de uppförstorade breven som fanns där, som Pappa ernst skrivit. 
Bilden längst till höger..några "gamla" bekanta som jag fotade ..träffade måna flera gamla bekanta
men tog bara dessa bilder..
           
       
 
 ........
Söndag: Halva dan i Pingstkyrkan.
Vårt värdlag hade ansvar för värdskapet och fikat efter  Gudstjänsten...
Han sedan "åka runt " på efetrmiddagen till mina döttar o
ch våra vänner Elvy och Håkan.En lien paus i min lilla "övernattningslägenhet inan det var dags att åka och jobba söndagnatten igen.
......
 
Måndag eftermiddag i Kolsva igen.
Måndagsträffen i Brukskyrkan
Det var besök av Ingela Wele´n som forskat om Malakias..
som sägs orsakat en brand i Köping på 1900 talet...Mycket intressant och bra framförande..vi satt alla och lyssnade med spänning...
Efter det att vi lyssnat om Malakias liv och levnadsöde...så fikade vi tillsammans
Läcker Annanaskaka... 
     
 
Trevlig eftermiddag och intressant att lyssna på.
Sedan på kvällen så åte jag och GYMPADE.
Kände mig igen så duktig....
........
TISDAG: 
"Bara vara dag"..och har satt upp alla röda gardiner..och så blir det Adventsljusstakar fram på torsdag.
Tänder dom på fredgagmorron och på kvällen åker jag och jobbar FREDAG och LÖRDAGNATT
 
En mysbild på LINUS där han ligger:... i nya badrummet..
Det är värmeslingor i golvet..och det tycker han är så skönt och gott.
 Nu så blir det Bloggpaus..igen.
Jag ska vara med i Brukskyrkan i morron .
Några är bortresta och jag fick frågan om jag kunde/ville hjälpa till med soppkokningen igen.
 
Önskar alla en GOD NATT och en NY MORRONDAG!!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Gilla

Du har häcken full som vanligt. Reser hit och dit och har födelsedagar att fira jämt.

Sv: Jag skrev ju att jag var ute med Baloo och busade. Jag har inte börjat varken att städa eller att pynta. Har mest suttit vid datorn hela dan.

Kram/Gilla

Svar: Ja tiden går så fort när man sitter vid datorn..heltidsarbete....för oss...
Margit

2012-11-27 @ 23:32:38 URL: http://trebgilla.blogspot.com
camilla

Som jag sagt förut...du är bara ute på en massa roligheter :)
Kram!

2012-11-28 @ 08:13:23 URL: http://cammo69.blogspot.com
Malin

Härliga bilder tillsammans med härlig läsning :) Som alltid här inne i din varma blogg.
kram

2012-11-29 @ 13:46:45 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/
Anita Brehlin

Verkar som du jobbar rätt mycket fast du är pensionär. Inte behövde man gruva sig för att tillvaron skulle bli trist. Du verkar ju ha fullt upp att göra och det har jag också. Man får försöka ha så roligt man kan medan man kan. Kram på dig

2012-11-29 @ 15:05:54 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Love

Tack vare dig så sätter jag upp den fina stjärnan hos Tony. Han vart jätteglad o hälsar o tackar.
Äntligen får Leif komma "hem" i morgon och jag åker dit tidigt så jag finns när han kommer.
Kul att lära känna hela er stora familj genom kort som du visar.
Ni ska ha en riktigt skön o fin adventshelg.
Kram min syster yster.

2012-11-29 @ 19:28:16 URL: http://vindalou.bloggplatsen.se
Ruth

Fira, fika, umgås på alla plan och ha det trevligt värre. Nu kanske ni också har besökt IKEAs julbord också. Vad som sades till mig här ena dagen är att alla Sveriges julbord på IKEA är sammansatt av samma kock-kändis och dennes recept ligger till grund för julmaten. Förra årets julbord komponerades av Skånes stolthet ”Mat Tina” och det var god mat. Skall bli intressant att höra när ni har varit iväg, skriv och berätta.
Kram Ruth.

2012-11-29 @ 20:01:58 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Ingrid

Hej Margit!
Inte kan man tro att du är pensionär så mycket som du fortfarande jobbar, men jag misstänker att du trivs med det.
Tack för dina kommentarer hos mig! Jag har minsann gått händelserna i förväg jag också, för igår kväll tände jag också adventsstjärnor och elljusstakar. Det är ju så mörkt och trist, så man får försöka muntra upp sig lite.
Ha en lugn och skön försa advent!
Kram, Ingrid

2012-11-30 @ 08:40:17 URL: http://stenstugu.com/wp
Hebbe

Hej,,ser att du har full huggning,,men en kul vecka har du haft säger bilderna..
Ja jag blev tomte nu inför julen,,här är det ett fasligt busväder,snö o blåst..Haé Kram.

2012-11-30 @ 12:17:09 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
wiper

Tänk att du har så många barnbarn och jag har inte en enda. Så det kan bli men roligt förstår jag. Vilken kul bild på katten ;)

Grattis i efterskott till din dotter Ilone. Intressant med era måndagsträffar. Du är verkligen en aktiv person som verkligen tar tillvara på allt. Beundrar dig

Ha en skön lördag och hälsa Lasse. Mr T hälsar

kramar

2012-12-01 @ 09:16:43 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Lillemor

Fina bilder som alltid.
Önskar dig en bra och fin Advent
Kram

2012-12-02 @ 06:42:38 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
Sylvia

Hejsan Margit!
Läser att du har fullt upp omkring dig och samtidigt sticker du iväg och jobbar natt emellan åt. Energi har du gott om minsann. Jätteroligt att se dina bilder. Tack för dina kommentarer.
Önskar dig en riktigt trevlig första Advent!
Kram Sylvia

2012-12-02 @ 15:48:55 URL: http://cobra38.wordpress.com
Anita Lundvall

ej svejs vännen tittar in för att önska en fortsatt trevlig vecka Alltid lika roligt attt klla runt på din blogg hälsa Lasse

Kram Affe hälsar

2012-12-04 @ 11:40:33 URL: http://tisalaya.bloggplatsen.se
gun

Hoppsan vad du hinner mycket... Jobba nätter gör du med. Är inte det jobbigt??
Önskar dig en trevlig andra advent.
Kram gun

2012-12-07 @ 20:55:31 URL: http://anthilias.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback