NU ÄNTLIGEN har jag tid...

att lägga in bilderna från helgen....Det har varit fullt upp. Och nu håller vi på att packa...
Vi åker till Arlanda kl 02 i natt och flyget går 6.40 till Kreta, Chania.
Det blir härligt och roligt att få åka iväg och  bara koppla av, och äta gott...
Nu kommer "lite bilder" i min DAGBOK MED BILDER.
Jag tycker det är så bra för egen del, att spara bilder i bloggen. 
Jag kan då "gå tillbaka" och kolla vid behov, vad vi gjore då och då.
 Börjar med bilder från i lördags:
Vi var hundvakt på dagen..passade Axel när husse var borta.

"Klickbilder"
På eftermiddan, så passade lille Leo under kvällen när husse o matte var på fest.
Här var vi oich gick en kvällspromenad med LEO.
                            
På söndagförmiddag så var vi, Lasse jag oich Carina samt lille Leo på BINGOPROMENAD.

Sedan på eftermiddan så var 3 av Lasses söner hos oss.
så vi bjöd på lite käk.
Här ser vi Lasse. "Steff", Kent och Carina...vid matbordet.


Och vädret var det  ALLRA BÄSTA!!! Soligt och varmt så Lasse fick inviga den nya markisen!!!


Nu kommer Måns och pappa Roger också...


Här äter vi och njuter...av både mat och härligt väder.
       
......Söndakväl/natt.
Jag hade lovat att jobba på sändagnatten
så jag åkte iväg till Eskilstuna på kvällen.
Jobbade och skulle sova  några timmar i min "övernattningslägenhet".
Maria och jag hade planerat att träffas kl 11...
vi skulle åka och köpa blommor och åka ut till hennes kolonistuga,
plantera i "VÄLKOMMENKRUKAN".


Men allt blir inte riktigt som man planerat. När jag kom in...och innan jag skulle lägga mig så öppnade jag frysskåpsdörren och skulle titta in...
MEN DÅ mötets jag av en mindre trevlig syn...Hela framsidan...lådorna var fulla av IS!!!
Fick inte att stänga igen dörren..och inte gick det att dra ut lådorna heller.
HUR skulla jag nu göra?? Inte kunde jag bara låta det vara.
Inga stora kassar att lägga sakerna i,
när jag så småningom skulle kunna öppna och ta fram det som fanns där.
Tog ingen bild på ELÄNDET hur det först såg ut...men nu några bilder..

Jag tog fram min hårblås...satt den och det fick blåsa värme och tina upp isen så att jag
så småningom började kunna dra fram lådorna och skrapa bort iseländet på varorna.
Fick ställa dem i badkaret..och la eett stort badlakan över...
Det tog en lång stund...innan all is  smälte upp och jag så smångom  kunde ställa tillbaka
och sätta på kylan igen.


     
Efter 1 timme och en kvart...så hade jag allt klart..
Upptinat/avfrostat och allt på sin plats igen och frysen påslagen.
Hann vila i 45 minuter..innan nästa grej...
....
Nu hade jag köpt och valt blommor..
och så åkte vi ut till Marias kolonistuga i Klippbergen i Eskilstuna.
SÅHÄR BLEV DET!!!


Maria SMSar till min Lasse..och skickar över en bild av när jag satt och gjorde i ordning...
   
.
Nu var det färdigt... Lasse och jag hade planerat att åka upp till Stockholm på eftermiddan.
Lasse skulle köpa skor av sin son Kents Carina.
Hon säljer skor....
och nu skulla vi vara i Stockholm  kl 18.30 på kvällen.
Lasse skullle komma till E-tuna, jag skullle lämna bilen och vi skulle åka tillsammans.

Men fram till dess...VAD skulle jag hita på??? Klockan var nu bara 12...
Jo, jag skulle kolla om min väninna Elvy var på kolonin i hennes och Håkans stuga.
Åkte dit, NEJ ingen bil, ingen där..
Vände tillbaka.. OCH innan jag åkt ut från Koloniområdet..sä möter jag Elvy på väg ut
till deras stuga. Så jag vände bilen och körde tilbaka.

Elvy hade köpt jordgubbar o grädde..och skulle njuta av dem...(hennens Håkan var på sjukhusset på behandling)

Så vi bara satte oss och njöt att DEN UNDERBARA SOMMARVÄRMEN..och
NJÖT AV JORDGUBBARNA och grädden.
Elvy..(tog inget kort när vi åt jordgubbarna)


Vi satt väl ute i ca 4 timmar innan Lasse ringde och talade om att NU var han på värg till E-tuna...

Dert blev en underbar eftermiddag...gott och trevligt!!!
Och vi pratade..som "tjejer" gör när man träffas...
...
Nu är vi på Söder i Stockholm...

Och nu kommer Carina..... Det belv 4 par skor med hem.
Ett par fick han som förtidig Födelsedagspresent..
   
Vi åkte så upp till Upplands Väsby, hem till Carina och Kent...
Här ser vi lilla Leo igen, i sin hemmiljö.


Soligt och härligt även på kvällen...gott fika..och prat...
   

   

Och NU är vi påvög hem igen till Kolsva, men VIA Esksiltuna för att jag hade ju lämnat min bil där.
Tänk viulket inehållsrikt dygn....24 timmar....
Kl är ca 21.30..Solen LYSTE som en STOR GULDKRONA!!!
 
Kl 23.00...så var vi lyckligt tillbaka i Kolsva igen...SKULLE NBLOGGA DÅ på natten, men jag OIRKADE INTE.
Det blev sängen..och sova...
.....
Tisdag..så blev det en resa till Esksiltuna igen...En väninna som fyllde 60 år...
Här ser vi henne. Solvig,


Här sitter vi och njuter av DEN GODA MATEN och DET SKÖNA VÄDRET!!
     

Ja nu är det onsdag, Lasse och jag packar...och packar...sitter ute i solen..äter och fikar.
I natt så ska vi åka till Arlanda och kl 6.40 flyger vi till KRETA...Chania... Kolimbari...
Så nu blir det PAUS till den 1 juni....
Önskar ALLA  en fin o skön vecka.
Njut av solen och det fin vädret fastän du är "hemma"...


Kommentarer
Monica

Mycket att läsa och mycket bilder att titta på,hinner inte allt nu,men vill ändå kika in och önska en riktigt trevlig resa till Kreta.

Var nu rädda om er...kram från din vän i gökboet!

2012-05-23 @ 21:13:19 URL: http://violett.bloggplatsen.se
lillis

Önskar er en bra och trevlig resa till Kreta

Kram

2012-05-24 @ 06:28:38 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
ansepanse

ja nu är den härliga sommaren här - fina bilder som vanligt :)

ha en riktigt fin semester nu

bamsekramar

2012-05-24 @ 11:05:47 URL: http://kinaguld.blogg.se/
Kerstin

Önskar er en skön semester, det kan du behöva efter de här 24 timmarna. Det var mycket du hann med! Fina kort och vad vacker Välkommenplanteringen blev. Söt vovve med, som en liten nalle

2012-05-24 @ 23:01:07 URL: http://farna.bloggplatsen.se
skogsnuvan

Ha nu så skönt när ni åker iväg. Förmodar att det är lika varmt här som på semestermålet men det är ändå skönt att komma iväg och koppla av.

2012-05-25 @ 23:12:58 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
wiper

Fantastiska bilder. Ni har haft det toppen som vanligt. Jag undrar om Lasse skall med på träffen?.



Jag har föreslagit ställen men vet inte hur långt hon som sköter om det kommit i planerandet.



Ha en fin lördag

kramar

2012-05-26 @ 08:44:51 URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Malin

Fin fina bilder!

Kramar

2012-05-27 @ 02:00:56 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/
Susanne

Mycket saker som hänt och många fina bilder. kram

2012-05-28 @ 18:44:25 URL: http://vejers.blogg.se/
Love

Nu när jag äntligen är här ser jag att ni är på solsemester. Leif o jag har varit där och jag gillade stället.

Här blir lådorna fler o fler men ser inget slut på eländet.

Inte så varmt men bra jobbväder och nu är det dags för gräsklippning igen. Tänker på er och skickar i tankarna en kram.

2012-05-31 @ 09:18:11
Susanne

Ha en bra fredag. kram

2012-06-01 @ 07:09:08 URL: http://vejersblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback