En dag som började illla... "PLATT FALL...."


Åkte från Kolsva vid 11 tiden idag för att åka till Eskilstuna och  gå  på "VIKTVÄKTARMÖTE"
Det var 2 v sedan jag var där,  för föra veckan var träffen inställd..pga sjukdom.
Bestämde då för 2 v sedan att "skärpa mig" och "ta nya tag"..med kilona...

Parkerade  bara en bit från Elimkyrkan, där VIKTVÄKTARNA har sina veckomöten.
Parkerde..och så var det ett "räcke"...ca 40 cm högt som jag skulle kliva över...
OCH!!! MEN!!! Jag fastnade på nåt vis..och det blev PLATT FALL!!!


Föll framåt, hann, tack och lov,  höja /lyfta på huvudet så att jag inte slog det i marken, sanden, de små stenarna. Låg där på marken, stilla en lång stund....innnan jag fick kraft att försöka stiga upp..
och känna efter om jag KUNDE gå upp och stå...
JOO!!! Men slog mig på benen ,  mitt onda knä...och lite ont i bröstet.

VAR SÅ RÄDD, att jag skulle beböva larma ambulansen...även denna gången..
Mina olycksmånader på våren är då.
3 år sedan så fick jag axeln ur led å Friskis och Svettis....
och 2 år sedan när jag  hjälpte  min dotter med en säng som skulle skruvas ihop
OCH fel..och föll oc bröt minst 3 revben.
BÅDA dessa gånger så blev det ambulanstransport till AKUTEN...och lång sjukfrånvaro från jobbet.
MEN NU så gick det rätt så bra...
men lite chokkad är jag...


Vågen idag, ja den visade  ....



hmm.... - 1,2 kg.
Kanske inte så mycket, men alltid något!!!
Jag kände mig väldigt nöjd.
Idag så pratade vi om att PLANERA maten under veckan...
och vi fick många goda råd...


Efter det så åkte jag en snabbis till min lilla "övernattningslägenhet"...
värmde lte mat som jag hade köpt.
Och därefter så åkte jag till Pingstkyrkan för ett
RPG MÖTE  (motsvarande PRO kan man säga)

Där sjöng idag "LASARETTSSÅNGARNA" många gamla härliga sånger..
och vi fick gärna sjunga med...när vi kunde sångerna.

Tex:

Du vet väl om att du är värdefull
Ingemar Olsson

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Det finns alltför många som vill tala om
Att du bör vara si och så
Gud Fader själv, han accepterar dej ändå
Och det kan du lita på

Du vet väl om ...

Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej

Du vet väl om ...

Håkan Persson, sjukhuspräst och Fängelsepräst var också med som gäst.
Han berättade  lite från sitt arbete på Sjukhuset och arbetet på
Fängelset.
Tänkvärt och intressant att lyssna på honom.

Därefter så samlades vi i "KAFFEVÅNINGEN"
Vi fick nu hemakat gott  kaffebröd och  prata och uppleva trevlig samvaro med varandra.
 
Sedan åkte jag hem igen till Kolsva och min Lasse.


Ja det var en trevlig dag igen..trots att det höll på att gå riktigt illa.

FÅNGA DAGEN!!!


Kommentarer
Inger Maryissa

Så skönt att du inte gjorde dig mera illa...det kunde ju ha gått riktigt galet...

kan tänka mig du blev lite chockad efteråt...

ha det så gott

2012-03-15 @ 21:36:08 URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Maggan Karlsson

Men Margit då,det kunde ha gått riktigt illa.Förstår att du kände dig omtumlad sen,men du hade tur ändå.

Ja tänk så fort det är gjort.



Ja du vet väl om att du är värdefull Margit.

Därför ska du vara rädd om dig.



En stor varm kram kommer här.

2012-03-15 @ 21:38:31 URL: http://margaretha.bloggagratis.se
Gilla

Men oj lilla gumman! Det kunde tagit illa. Hur känner du dig nu? Hoppas att det känns bra i alla fall.



Kram/Gilla

2012-03-15 @ 21:59:43 URL: http://trebgilla.blogspot.com
lillis

Vilken tur att du inte gjorde dig illa.

En bra helg önskar jag dig

Kram

2012-03-16 @ 06:58:40 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
Anonym

Oj Margit det hade kunnat sluta illa Vilken tur du hade Kram kram

Lasarettsvisan och de andra shillingtrycken sjön min mormor för oss barnbarn när vi skulle sova,

Hoppas dig & Lasses helg blir fin med mycket sol

Kramen Anita Lundwall

2012-03-16 @ 09:48:51
Anonym

Förlåt glömde namnet där uppe men nu kommer det efter som Arboga ölet hahaah roligtva !!!!!!!!

2012-03-16 @ 09:50:01
Anita Lundvall

Varför fösvinner mitt namn?

2012-03-16 @ 09:51:06
Madde

Hej kära Margit! :D



Först vill jag bara säga vad fint du har fått det här på din blogg. Riktigt mysigt. =)



Vilken tur att du inte behövde ringa efter ambulansen men att det gjorde ont kan jag tänka mig. Fy inte alls kul att störta så där. Tänk jag gjorde en sådan vurpa en gång precis innan jag skulle in på ett dansställe. Tyvärr var det sommar så det fanns en uteservering precis intill.

Kan meddela att jag gjorde kvällen roligare för en del en liten stund. Hihi! Jaja, det får man väl bjuda på ibland men jag fick brått in kan jag säga. ;-)

Annars så hoppas jag att ni alla mår bra och att du inte har ont längre.



Önskar er en trevlig och mysig helg!



Många många kramar! :D

2012-03-16 @ 13:50:16 URL: http://www.mads.bloggagratis.se
roffe

Jag har ju många ev er bloggare på FB,så nu har jag varit inne och hälsat på dom som inte har FB.Måste berätta att jag börja på måndag.Ha en fin helg.kram

2012-03-16 @ 16:55:57 URL: http://rolfsalomon.blogg.se/
skogsnuvan

Vilken tur att det inge gick värre i alla fall.

Snygg ny frontsida. Jag älskar rosor

2012-03-16 @ 17:14:36 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Ruth

Men jisses vilken otur du har på våren, tur att det gick vägen denna gången, vill tro att du känner dig lite mörbultad efter nattens sömn.

Inte dålig viktminskning på en vecka, med den farten så når du snart ditt mål.

Ha en toppenfin helg vännen.

2012-03-16 @ 23:20:48 URL: http://bernamis.bloggplatsen.se/
Lambergsfrua

Men kära vän så det kan toka till sig. Tur ändå att det inte gick värre, men du kommer nog att känna dg mörbultad en tid framöver.

Grattis till viktminskningen!

Önskar dig en fin helg!

Varm kram,

Lambergsfrua

2012-03-17 @ 12:11:57 URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Monica

Men Margit,du får akta dej så du inte slår dej halvt fördärvad när du är ute på dina äventyr.Trevligt har du haft i alla fall med lite olika samkväm.

Önskar dej en trevlig söndag när det blir så dags!



kram

2012-03-17 @ 21:36:34 URL: http://violett.bloggplatsen.se
Love

En olycka händer så lätt men denna gång blev det inga efterverkningar som tur va. Nu får syster yster ta det lugnt.

Det börjar så smått ljusna ute och jag ska krypa ner i sängen ett tag och försöka sova.

Ha en bra dag du värdefulla vän.

Kram

2012-03-18 @ 05:40:15
Veiken

WOW! Så fint du har det härinne. En läcker sida.

Tänk, det är så lätt hänt när olyckan är framme och det går så fort. Gott att du inte skadade dig, utan kom undan med blotta förskräckelsen. Kramar

2012-03-18 @ 19:01:40 URL: http://www.veiken.se/
Hebbe

Oj,skönt att du klarade dig någorlunda bra...

Här är det snöstorm just nu,men det ska gå över till Em,då ska solen komma fram,,Hoppas..Haé Kram.

2012-03-19 @ 09:56:29 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Aurora

Bra jobbat med vikten. Vilken tur att du inte skadade dig när du ramlade. Ha en bra dag där uppe i E-tuna

2012-03-19 @ 16:57:28 URL: http://aurorasliv.blogspot.com/
Hebbe

Ja jag gillar Isterband på detta vis,,ich sen är det ju busenkelt..Haé Kram.

2012-03-20 @ 14:07:11 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback