Eskilstunabesök....mm

Hade i går en "ESKILTUNADAG"....
Fulltecknad dag..och NÅGRA bilder kommer så ni ser  lite av vad  jag hann med..

"Maggan"...som jag lärde känna redan i början på  -80 talet när jag kom flyttande till stan...
(men bor nu i Falun)
Hon var "hemma" på besök så vi hade bestämt att träffas en stund...

Vi åkte till Tuna Park där jag bjöd på en liten  lunch..."födelsedagspresent" kan  man kalla det.
Maggan fyller 65 nästa vecka..och då träffas vi inte..
GRATTIS i förskott Maggan!!!


Vi åt och hann prata en hel del under tiden,
Berättade lite nyheter..och pratade en del gamla minnen förståss...



Hann med lite saker emellan...sedan åkte jag tilll min vän Kerstin
(som jag också lärde känna i början på 80 talet när jag fyttade till stan)
som i går fylllde 72 år.
GRATTADE..
och hade en lite blomma med..

Här bjöds vi på fika...
Hennes syster Lillemor kom också då...Många år sedan jag träffade henne senast.


Var med på ATTENSTIONSMÖTE innan jag åkte hem ill Eskilstuna sent på kvällen...
Vi GRILLADE och spelade lite spel...kort..mm...




Där/då berättade dom om att i eftermiddag så skulle dom få ta emot ett pris på PARKEN ZOOO:

VINNARE ÄR VI ALLIHOP. Från vänster syns Johan Webber och Carina Ålander från Mötesplatsen Fröet, Diana Bladh från Reetro Café samt Kia Stafflin, Paula Candolf, Andreas Elofsson, Kristina Larsson Schyberg och  Ilone Holm från Attention Eskilstuna.
VINNARE ÄR VI ALLIHOP. Från vänster syns Johan Webber och Carina Ålander från Mötesplatsen Fröet,
Diana Bladh från Reetro Café samt Kia Stafflin, Paula Candolf, Andreas Elofsson,
Kristina Larsson Schyberg och Ilone Holm från Attention Eskilstuna.

Reetro Café och Attention Eskilstuna prisades
Eskilstuna I dag delade Eskilstuna kommun ut Miljöpriset och Folkhälsopriset i samband med Världsmiljödagen i Parken Zoo.
Glada pristagare blev Reetro Café och Attention Eskilstuna.

Det smådroppade lite från himlen när våra lokala politiker Maria Chergui (V) och Magnus Johansson (MP) äntrade scenen i Parken för att agera prisutdelare.

Diana Bladh från Reetro Café mottog Miljöpriset som bestod av diplom, blommor och 10000 kronor medan Paula Candolf från Attention Eskilstuna tog emot samma saker för Folkhälsopriset.

Björktorpsskolan fick ett hedersomnämnande liksom Mötesplatsen Fröet

                                ..........  
                                       
     Ny dag...TISDAG..i KOLSVA igen...
BOULSPEL...
Vi var 23 stycken som spelade idag på förmiddagen.
Tycker det är så skönt och roligt att vara med....





Så var vi hemma en stund..åt  lite lunch.
Lasse åkte till Köping och spelade golf i många timmar...
Och  jag...ja jag åkte till Eskilstuna en "snabb sväng"..
Och VAD  gjorde jag där..då!!!???
Hmm..ska berätta, kanske...
Jo, det är så at jag "sliter"  kameror och förbrukar...dom snabbt...
Händer lite olyckor och sånt..
och NU hade ELGIGANTEN extra pris..just på "mitt märke".  CASIO...
(bilden lånats från Google)


Så NU har jag en NY kamera igen...
Kunde använda mitt bildkort  och samma batteier.

När jag kom hem itll Kolsva...så stannade jag till hos min frissa Eva .
Mitt hår var SÅ långt...så nu är jag nyklippt igen...
Ja  det var en hel del...

NU är det ONSDAG den 6 juni..OCH SVENSKA FLAGGANS DAG.




Kommentarer
Maria

Får vi hoppas du blev nöjd med ny kamera. Det var mycke trivsamt ni hunnit med under några dagar.

Hoppas ni får en trevlig 6 juni/kram

2012-06-06 @ 10:14:47 URL: http://torparmor.blogspot.com
Hebbe

Hej du,,Ja du ligger inte på latsidan i alla fall,utan du är i farten,hinner med en hel del kuliga saker..

Ja det gäller att passa på när man får komma fåglarna så pass nära. Se nu till så din dag blir bra.Haé Kram.

2012-06-06 @ 13:56:35 URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Mita

Vad härligt med en ny kamera.Den ser lagomt behändig ut, en fördel för oss bloggare..L..

Trivsamma möten med goda vänner har du hunnit med också,alltid roligt.

Vad skojigt att du gillade mitt verandafönster. Ha nu en riktigt fin sjätte Juni..

Kram vännen♥

2012-06-06 @ 14:03:03 URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
lillis

Hoppas att du är nöjd med din nya kamera.

ha det gott

Kram

2012-06-07 @ 06:27:38 URL: http://danslillis.bloggplatsen.se
ansepanse

dina dagar verkar alltid vara fulla med folk och roligheter, trevligt :)

kramar

2012-06-07 @ 12:54:25 URL: http://kinaguld.blogg.se/
Anita

Tack så mycket för din kommentar på min sida. Det var många fina bilder på din sida. Jag hoppas att du blir nöjd med din nya kamera. Det ser ut som ni har jätte roligt när ni spelar. Jag önskar dig en trevlig Helg/Anita

2012-06-07 @ 19:24:01 URL: http://mollaretosen.blogg.se/
Malin

Härliga bilder :) Och härligt med en ny kamera!

Kram

2012-06-08 @ 04:15:06 URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/
Camilla

Vad roligt med en ny kamera. Hoppas att ni två ska trivas med varandra :)

Som vanligt är det sååå kul att titta på alla dina bilder.

Kram!

2012-06-09 @ 08:11:27 URL: http://cammo69.blogspot.com
Anneli

så många fina bilder, roligt med en ny kamera.



Jag har en tävling inne på min blog, man kan vinna ett presentkort på 500 kr från whiteaway.se

Va gärna med o tävla.



http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/2012/06/04/8031196-tavling-med-whiteawayse/



Ha en bra vecka. Kram ♥

2012-06-10 @ 23:21:27 URL: http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se
skogsnuvan

Oj så många bekanta du har och så mycket du hinner med. Du är till och med värre än jag för jag har vissa dagar då jag inte har några planer alls. Visst är det härligt att vara pensionär och ha dagarna för sig själva att göra vad man vill med?

2012-06-11 @ 09:49:56 URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se
Monica

Det var mycket på en gång,men du har ju alltid fullt program mest varje dag.Om en vecka får du ställa kosan mot Jönköping!

Jag ringer dej så fort jag vet vart vi ska träffas någonstans...kram

2012-06-11 @ 16:17:19 URL: http://violett.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback